Vreme je praznika i poklanjanja, ali i pravi trenutak da mame, tate, bake, deke, ujaci i tetke poslušaju šta stručnjaci za decu imaju da kažu!

Američki pedijatri poslali su odraslima javno pismo u kojem im savetuju da deci ne poklanjaju razne gedžete i digitalne igračke, nego da radije biraju one klasične.

"Istraživanja pokazuju da svetla i zvukovi kojima su opremljene digitalne igračke mogu da ometaju decu u njihovom socijalnom razvoju. Kako bismo ovo razumeli, treba otići korak unatrag. Najbolje su one igračke koje podstiču decu na komunikaciju s roditeljima i ostalim članovim porodice", poručuju pedijatri, ali i dodaju da razumeju zašto roditelji misle da su moderne, digitalne igračke bolje za njihovu decu.

dete-deca-kockice.jpg
Shutterstock 

"Porast tržišta takozvanih edukativnih igračaka i pojava virtuelnih igračaka na digitalnim medijima naveli su roditelje da misle kako te nove igračke moraju da budu bolje od starih, a to nije istina", poručuju pedijatri.

Visoko kvalitetne igračke ne moraju da budu moderne ni skupe. Štaviše, neretko su bolje one igračke koje ne morate da uključujete u struju ili im stavite baterije. Poklonite detetu kockice, set za čajanku, bojice, vijaču ili loptu.

Studija je pokazala da su se deca manje povezala sa svojim roditeljima i braćom kada su se igrala digitalnim igračkama. To je dovelo do smanjenja kognitivnih, jezičkih i motoričkih sposobnosti.

profimedia0143624028.jpg
Profimedia 


Osim toga, psiholozi već neko vreme upozoravaju na to da mališani previše vremena provode pred ekranima pametnih telefona. Poražavajući su podaci iz studije sprovedene u 2014. godini - pokazalo se da čak 97 odsto dece mlađe od pet godina redovno koristi pametne telefone i tablete, a mnogi od njih počinju da se igraju s njima pre svog prvog rođendana.


Treba pomenuti da pedijatri i psiholozi savetuju roditeljima da deci mlađoj od dve godine uopšte ne daju tablete i pametne telefone u ruke, jer to šteti njihovom razvoju.

profimedia0295497633.jpg
Profimedia 

Kurir.rs/zivotistil.rtl.hr/Foto Profimedia