Ljudi koji mnogo rade nisu uvek i efikasni. Radi se o umeću da se neki zadatak izvrši od početka do kraja, a da se pritom svaki korak obavi za 10!

Efikasni ljudi mogu žonglirati u svim životnim sferama. Oni su korektni u odnosima, pouzdani u izvršenju, precizni u dogovorima i poštovanju rokova, tačni u dolascima, dosledni u zastupanju stavova, principijelni u delovanju, zastupaju istinu, što misle, to i kažu, a što kažu, u skladu s tim i delaju. A kako se postaje efikasan, otkrivaju nam stručnjaci.

1. Planirajte

Uspešni ljudi žive u sadašnjosti, ali se koncentrišu na budućnost. Planiranje i organizivanje jesu temelji za buduću praktičnu akciju. Tek s njima akcija ima šanse da bude uspešna, efikasna i ostvarena u zadatim vremenskim, finansijskim i drugim okvirima.

2. Odredite put

Presudan korak u planiranju jeste pronaći glavni način za dostizanje cilja. Uspešni ljudi imaju ciljeve, ostali želje. Možda ponekad i nema alternative, ali se uvek treba postaviti kao da je ima, jer to otvara vrata za originalna rešenja.

3. Postavite rokove

Isplanirajte vreme, odredite rokove, međuzavisnost aktivnosti, potom ih uskladite koristeći se metodom određivanja termina unazad (krenite od krajnjeg roka za čitav posao).

4. Opišite sve postupke i operacije

Napravite popis svih neophodnih radnji. Na primer, ako tražite vikendicu, popišite želje (mesto, udaljenost od puta, krajolik), zatim traženje ponuda agencija za promet nekretnina, postupak izbora...

5. Razradite svaki detalj

Razradite (niže) planove kapaciteta, radne snage, materijala, usluga, nove opreme, investicija...

6. Isplanirajte finansije

Napravite troškovnik za glavne aktivnosti, saberite ih i odlučite o budžetu. Ako je reč o većoj sumi i korišćenju kredita, morate razraditi i plan vraćanja.

7. Predvidite rizike

Obavezno sebi postavite pitanja tipa: Šta može krenuti loše? Koje su rizične tačke? Gde plan može pasti u vodu?

8. Opredelite se

Spojte sve delove u jedinstvenu sliku, koja zadovoljava većinu vaših kriterijuma. Pre donošenja konačne odluku postavite sebi pitanje: Postoji li neka lakša, brža i jeftinija mogućnost?

9. Potražite drugo mišljenje

Potražite i rado saslušajte (drugačije) mišljenje ljudi na poslu i privatno.

10. Napišite plan

Čak ni najbolji plan neće uspeti ako nije u pisanoj formi, jasan, tačan i razumljiv.