DA NE ODLEPITE OD STRESA: Spasite se od pucanja na radnom mestu
Ako se između bolovanja i odlaska na posao radije odlučujete za bolovanje, onda ste verovatno hronično nezadovoljni poslom
Nedavno sprovedeno istraživanje kao najčešće uzroke stresa na poslu navodi nedostatak dobre komunikacije među kolegama, previše radnih zadataka, manjak kontrole, nepoštovanje radnika od šefova i nesigurnost u vezi sa zadržavanjem radnog mesta. A evo i još nekih razloga koji i najboljeg radnika mogu naterati da kaže: DAJEM OTKAZ!
Tortura nadređenog
Ako vaš šef donosi važne odluke o zaposlenima, a da se pre toga s njima nikada, ali baš nikada ne savetuje i uglavnom se oslanja na mišljenja dežurnih dušebrižnika, "uvlakača", vreme je da prvo s njim otvoreno porazgovarate, a ako se i nakon toga ponovi ista stvar, razmislite da li je vreme da svoje ciljeve ostvarite na nekom drugom mestu. Robovlasnička diktatura "vrhovnog" šefa je prošlost i to ne morate da trpite.
Šta kad vam padne mrak na oči
Ukoliko dostignete tačku usijanja i mislite da ćete u afektu zbog nezadovoljstva uraditi nešto zbog čega biste posle mogli zažaliti, bolje napravite pauzu, to jest odmaknite se od radnog mesta i onoga ko vas iritira na nekoliko minuta. Takođe, pomoći će vam i lagano disanje, kao i brojanje do deset - ako treba i po nekoliko puta. Samo ne ulazite u sukob.
Nož u leđa
Radna atmosfera može biti veoma takmičarska, pa ukoliko ikako možete, klonite se kancelarijskih tračeva. Budite direktni, čvrsti i pristojni i nemojte dozvoliti da vas iko iskorišćava. Ako neko pokuša da vam ukrade ideju, recite mu direktno da je to vaša zamisao. Sigurno će idući put dobro razmisliti pre nego što išta slično ponovi. Isto tako onima koji se previše bave vašim privatnim životom otvoreno skrenite pažnju da se to njih ne tiče jer se ni vi ne bavite njima.
Samokontrola sprečava sukobe
I u najstresnijim situacijama, poput probijanja rokova, veoma je važno da sopstvene reakcije držite pod kontrolom. To je najbolji put izbegavanja sukoba sa šefom, kolegama i saradnicima, jer konflikti i trzavice dodatno opterećuju i odvraćaju pažnju s poslovnih zadataka i komplikuju međuljudske odnose i buduće saradnje.
Samopouzdanje na udaru kritike
Ljudi prezasićeni poslom često su preosetljivi na kritike, što često vodi ka nervozi i niskom nivou samopouzdanja. U takvim situacijama se i najbezazlenija primedba može protumačiti kao zlonamerna, a razmišljanje o njoj samo oduzima dragoceno vreme i pozitivnu energiju. Ukoliko smatrate da radite za dvoje, obratite se nadređenima izyamolite ih da vas malo rasterete.
Mnogo posla, plata mala
Stres i te kako može eskalirati ako zaposleni imaju sve više posla, a primanja im stagniraju. Ova situacija dovodi do mrzovolje i nemotivisanosti. Veliki broj firmi danas ne plaća svoje radnike kako bi trebalo, već im smanjuju platu koliko god mogu. Ukoliko mislite da vaš rad vredi, da mnogo doprinosite firmi i da ste karika u lancu na koju uvek mogu računati, slobodno i otvoreno razgovarajte sa nadređenima za vaš sektor ili gazdom i bez ustezanja tražite zasluženu povišicu!
Izbegnite nepotrebne tenzije
Ne donosite posao kući!
Zapamtite jednu veoma važnu stvar: vaša porodica ni po koju cenu ne sme da bude žrtveno jagnje zbog problema i frustracija koje imate na poslu! Oni jednostavno ne zaslužuju da ih "zlostavljate" stvarima s kojima nemaju ama baš nikakve veze.
Umesto da kući dolazite ljuti i pod stresom, bolje je da nakon radnog vremena prošetate ili uradite nešto što će vas malo smiriti. Nijedan posao na ovom svetu nije vredan toga da zbog njega razarate porodicu!
(Nataša Bajat, Foto: Shutterstock)
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA