Tajna magičnog broja sedam
Da li na nas utiču mas-mediji? Zašto su republikanci optuživali Obamu za nelegitiman uticaj na odluke građana? Kako stotine propagandnih poruka, koje primamo tokom dana, utiču na naše navike? Da li nam neko „asistira“ da formiramo stavove o tome da li nešto volimo ili ga zaobilazimo u širokom krugu?
Nobelovac Ejmos Tverski pokazao je da svaka odluka nastaje nesvesno, a da je tek kasnije sebi objašnjavamo i opravdavamo na svesnom nivou. To znači da ono što opažamo propuštamo kroz niz filtera, poput uverenja, stavova, ranijih iskustava, vrednosti i tada brzo formiramo odluku da nešto pomislimo, uradimo ili osetimo.Međutim, ovi filteri, napravljeni da bismo mogli dovoljno brzo da odlučujemo, imaju jednu manu i veoma lako mogu da se zaobiđu. Tada imamo mogućnost da na nivou nesvesnog utičemo na usađivanje mišljenja, emotivnog stava ili čak i da nekoga pokrenemo na akciju.
Svesni um odjednom obrađuje sedam podataka. Ukoliko brzo plasiramo više nepovezanih informacija, koje su nepobitno tačne, formira se takozvani „Miltonov da set“. Filteri se zbune i tada u deliću sekunde možemo da serviramo ideju koju sagovornikov nesvesni svet prihvata kao istinu.
Kad sledeći put budete čekali nastavak serije posle maratona reklamnih poruka možete da se zabavite i u reklamama potražite poruke koje su marketinški gurui smisili kako biste „znali“ da je baš to proizvod koji morate da imate.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta