Više od četvrtine oglasa za prehrambene proizvode odnosi na gotove obroke, kobasice i supe koji često imaju visoku koncentraciju soli i šećera

LONDON - Reklame za prehrambene proizvode u popularnim časopisima mogle bi doprineti nezdravoj ishrani, pokazalo je novo istraživanje britanskih naučnika.

Tim sa britanskog Univerziteta Njukastl, koji je vodio stručnjak za javno zdravstvo dr Džin Adams, proučio je 30 britanskih nedeljnih časopisa.

Istraživači su uočili da se više od četvrtine oglasa za prehrambene proizvode odnosi na gotove obroke, kobasice i supe koji često imaju visoku koncentraciju soli i šećera.
Samo 1,8 odsto reklama odnosilo se na voće i povrće, a ti bi se oglasi pojavljivali uglavnom u časopisima za bogatije ljude.

Dr Adams, čije je istraživanje objavljeno u časopisu "European Journal of Public Health" komentarisao je da se "porodice suočavaju s velikim društvenim pritiskom, tako da se treba neprestano boriti da se ne bi skrenulo s pravoga puta kada su u pitanju odabir i priprema jela, a reklame u tome vrlo malo pomažu".

Adams je dodao da svako od nas treba da odluči šta će da jede, ali ako smo izloženi slikama nezdrave hrane svaki put kada otvorimo neki časopis, onda to utiče na naš odabir.

Podaci govore da je u Velikoj Britaniji, otkada su uvedeni stroži zakoni, za trećinu smanjen broj reklama na televiziji kojima se reklamira nezdrava hrana koja najpre cilja na decu.