PEKAO SAM PLJESKAVICE I RADIO NA GRAĐEVINI, A ONDA SAM SLUČAJNO POSTAO MILIONER: Tri stvari su ključne da se OBOGATITE
Stručnjak za SEO (optimizacija internet sajta preko prirodnih, organskih rezultata pretrage), Džo Dejvis, nakon godina rada na svakojakim poslovima, uključujući i okretanje pljeskavica za McDonald‘s sendviče, žudio je za tim da se proslavi. Tu težnju delio sa svojim prijateljem iz detinjstva, Džoom Tejlorom, a na kraju im se želja ispunila.
36-godišnji preduzetnik, iako je to prvobitno planirao, na kraju nije otišao na fakultet jer se zasitio učenja i samo je želeo da počne da zarađuje.
Nakon što je završio školu, uglavnom je radio na gradilištima, kao dostavljač, a na kraju je i okretao hamburgere u McDonald‘su. "Mrzeo sam to jer sam se osećao kao da ne radim ništa važno", priznaje Dejvis.
Ovaj Britanac je tada primetio da onlajn prodaja cveta, pa je prihvatio posao IT pripravnika za 125 dolara nedeljno i brzo naučio sve - uključujući i to kako da koristi optimizaciju za pretraživanje za dobru zaradu.
"U firmi za koju sam radio zamolili su me da napravim veb stranicu i naučio sam SEO na poslu. Ovo je bio prvi put da sam čuo tu reč SEO. Nisam bio stručnjak za to, ali svideo mi se taj spoj inženjeringa, kreativnosti i marketinga, što ide uz moju kreativnu ličnost", objašnjava.
Dejvis je rekao da je brzo shvatio kako posao funkcioniše, te mu je to znanje i te kako koristilo na sledećem poslu, u SEO agenciji. Kad je njegov poslodavac tražio još zaposlenih, Dejvis je predložio svog prijatelja Tejlora.
"A ostalo je istorija", rekao je Dejvis. Dva Džoa na kraju su zaradila milione.
Sedeći jedan naspram drugog za svojim stolovima, njih dvojica su odlučila da pokrenu FATJOE.com 2012. godine, te su razvili sistem za postizanje vrhunskih SEO rezultata za klijente. To, kako kažu, pre njih nije uspela nijedna druga agencija. Navodno su prvi milion zaradili u roku od dve godine.
“Kao deca, sanjali smo o tome da budemo bogati i slavni, sa sosptvenim rok bendom”, prisetio se Dejvis, koji još uvek voli da svira gitaru. "Jedan ostvaren san od dva i nije tako loš rezultat", dodaje.
Nakon što su shvatili da su sjajan poslovni tim, oba Džoa su 2013. dali otkaz kako bi se u potpunosti posvetili svom biznisu.
“Iznajmili smo kancelariju već prvog dana kako bismo je učinili ‘pravom‘, a na početku smo sve radili sami. Ja i Džo radili bismo i po 13 sati dnevno samo da bismo sve obavili”, rekao je Dejvis, koji je primetio da su s vremenom izgradili veliki tim stručnjaka i autora.
"Slučajno smo stvorili ovo sjajno rešenje, platformu za autsorsing SEO usluga za agencije, koju čak i naša stara agencija danas koristi", dodao je.
Firma vredna 12,6 miliina dolara zapošljava 100 ljudi širom sveta, a na spisku klijenata nalazi se 1.000 agencija, izveštava Jam Press.
Dejvisa, koji je jedinac, inspirisao je njegov otac preduzetnik, 60-godišnji Mik, koji je vlasnik firme za obuku prve pomoći. Dejvis kaže da ambiciozni preduzetnici treba da imaju tri ključne osobine — ličnu ambiciju, znatiželju i goruću želju za zaradom.
"To je kliše, ali samo započnite nešto - napravite i izgradite", savetovao je Dejvis. “Veliki problem po meni je to što ljudi odugovlače i razmišljaju o pravom trenutku da započnu nešto, a njega nikad nema", dodaje. Takođe savetuje da nije dobro previše razmišljati unapred jer planovi mogu da se promene, a dodaje i da ne postoji tako nešto poput "sudbine".
"Važno je naporno raditi i gledati gde će vas taj rad odvesti", zaključuje.
(Kurir.rs/ Jutarnji.hr/ L. S)
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore