NAJTAJNIJI AVION KOJI IMA AMERIKA: Bez njega čitav stelt program pada u vodu, a sada dobija naslednika!
Kada je reč o tajnim letelicama za koje znamo da postoje, teško modifikovani avion za merenje letačkih sposobnosti NT-43A, poznat pod svojim pozivnim znakom "RAT 55", je na prvom mestu.
Skoro pedeset godina stara letelica nema stalan aerodrom. Ili je u zajnoj Oblasti 51 ili na aerodromu Tonopa i provodi vrlo ograničeno vreme u vazduhu, obično u formaciji sa stelt letelicama, visoko iznad pustih i ponekad nepristupačnih dometa koji se prostiru na velikim delovima pustinje u Kaliforniji i Nevadi. Iako su onlajn tragači za avionima poslednjih meseci tu i tamo davali podatke povezane sa RAT 55, niko nije primetio bizarno oblikovani deo aviona.
Pun profil na RAT55 napravio sam pre šest godina, kaže Tajler Rogovej, aotpr teksta na portalu Drajv. Definitivno je zagolicao maštu mnogih ljudi. Jedinstveni NT-43A je najtajniji i najskrovitiji Boeing 737 ikada stvoren, a to govori nešto s obzirom na to da je preko 10.000 takvih vrsta izgrađeno tokom skoro 60 godina, s tim da je letelica prilagođena za mnoge svrhe .
Trenutna konfiguracija dotične letelice, koja ju je transformisala iz vazduhoplovnog trenažnog aviona T-43A u čudnu formu u kojoj je danas, ove godine će proslaviti svoj 20. rođendan. Što se tiče toga za šta je napravljena letelica, evo šta sam napisao još 2015. godine:
Testno ležište radarskog aviona NT-43A (verovatno odakle potiče pozivni znak "RAT") najverovatnije je najnoviji krik u naprednim ispitivanjima i validaciji sa niskim potpisom za nove nevidljive letelice, nove premaze koji upijaju radar i tehnologije ublažavanja toplote, kao i egzotične i skrivene strukturne modifikacije postojećih aviona. Drugim rečima, bilo da se radi o potpuno novom avionu ili samo o novom materijalu koji apsorbuje radar i koji se primenjuje na postojeći nevidljivi avion, NT-43A ga procenuje u realnim uslovima leta sa svojim moćnim radarima i uređajima za otkrivanje infracrvene energije. Čak i popravke i radovi na nivou skladišta na postojećim stelt avionima mogu biti potvrđeni u letu preko NT-43A.
Masivni radari NT-43A najverovatnije će moći da naprave neverovatno detaljne ’slike’ sintetičkog otvora svojih ciljeva aviona, kao i da prikupljaju osetljiva "sirova" radarska merenja i povezane podatke. Njegove prednje i zadnje čaure koje daju mlaznjaku tako neprikladan izgled omogućavaju mu da sakuplja radarske i infracrvene podatke (IR senzori se nalaze na vrhu radarskih oplata) iz svakog ugla oko ciljne letelice u letu, a da ne mora da leti pod kosim uglom prema i prema njemu iz njega. Radarski sistem može imati neke bistatičke mogućnosti kada se i prednji i zadnji niz koriste zajedno jedni s drugima.
Pored procene niskih uočljivih kvaliteta dizajna u letu, podaci koje je prikupio "RAT 55" najverovatnije se koriste i za bolje razumevanje snaga i slabosti nevidljivog vazduhoplova. Na primer, vazduhoplov može imati vrlo malo frontalnog radarskog potpisa, ali u određenim slučajevima uglova, njegov radarski presek znatno raste. Jednom kada su ove zamršenosti dobro dokumentovane, performanse neprijateljskih radara, infracrveni sistemi za traženje i praćenje i protivvazdušni raketni sistemi mogu se bolje teoretizovati. To omogućava mnogo tačnije razumevanje kako zatvoriti "stelt" avion može doći do različitih pretnji bez otkrivanja ili angažovanja. Planeri misija mogu tada da naprave razrađene rute oko poznatih neprijateljskih sistema PVO i daju posadama dobre savete kako da neplanirano predstave najbolji aspekt svog aviona " iskačuće 'pretnje tako da imaju najbolje šanse da prežive misiju. Ova ruta najnižeg mogućeg otkrivanja i najvećeg mogućeg preživljavanja poznata je kao ‘Plava linija’ među stelt posadama aviona ...
Iako postoje slične mogućnosti za procenu potpisa na zemlji, kao što je objekat DICOMS u zoni 51, oni ne mogu da sagledaju svaki aspekt vazduhoplova koji se nadgleda, a posebno odozgo, gde lovci i letelice za rano upozoravanje u vazduhu predstavljaju stvarnu pretnju. Iznad svega, mislite na RAT 55 kao na leteću laboratoriju koja dolazi svojim subjektima kako bi mogli da se procenjuju iz svakog ugla u njihovom stvarnom radnom okruženju i pod realnim uslovima. Iako postoje druga sredstva za merenje u vazduhu, RAT 55 je zasigurno najrazrađeniji i najtajniji i služi kao kritična imovina kada je u pitanju održavanje američke dominacije u slabo uočljivim tehnologijama.
Činilo se da nedavni podaci prikupljeni od avionskih tragača ukazuju na mogućnost da je NT-43A RAT55 koji smo saznali možda zamenjen manje opsežno modifikovanim avionom koji je koristio svoj isti ili slični pozivni znak. S obzirom na to da niko zapravo nije fotografisao vrlo zapaženi avion tokom, kako se činilo, ponovnog oživljavanja u probnim letovima, činilo se da je dodalo ovu mogućnost, ali ništa nije bilo definitivno. Avion takođe se već neko vreme nije pojavio ni na jednoj satelitskoj slici aerodroma Tonopa ili područja 51. Bez obzira na to, sada znamo da je NT-43A RAT 55 živ i radi ono što je uvek radio, u ovom slučaju prateći B-2 Duh doline smrti prikupljajući merenja potpisa.
Istovremeno, pojavio se još jedan vrlo neobičan polovni 737-700, avion koji je bio opremljen misterioznim konformnim senzorima i koji je i dalje nosio svoj originalni zeleni fabrički premaz godinama nakon isporuke, a koji nosi američki civilni registarski broj N712JM. Letos je obavio niz probnih letova u blizini obale Kalifornije i oko regiona prošlog juna. Iako se čini da je Kancelarija za brze odgovore vazduhoplovstva trenutni "vlasnik" ove misteriozne letelice, ispostavilo se da je ona nakratko bila u vlasništvu Denmar Teknikal Servisis. U vreme pisanja članka o zelenoj misterioznoj izbočini izjavili smo:
Istorija aviona je takođe vrlo zbunjujuća. Prvobitno je isporučen povereniku banke Vels Fargo, uobičajenom načinu da se sakrije pravo vlasništvo nad vazduhoplovom i finansijskim alatom koji vlasnici aviona često koriste, tako je ostalo do aprila 2019, kada je relativno opskurna kompanija po imenu Denmar tehnička služba preuzela vlasništvo. Kompanija se jednostavno opisuje kao "pružanje našim kupcima vrhunskih sistema i usluga za radarsko merenje" i ništa više na svojoj veb stranici. Imajte na umu, piše kupac, a ne kupci. Sjedište im je u Renu u državi Nevada i imaju relativno male aktivnosti u pogledu objavljenih državnih ugovora.
Kompanija je posedovala letelicu na kratak vremenski period, pre samo godinu dana, gotovo do dana, pre nego što je prebačena u USAF. U to vreme, kao i godinu dana pre toga, nije bilo podataka o letu koje smo mogli da pronađemo pod njegovom registracijom sve dok se nije pojavio u Kolorado Springsu u martu 2020. godine.
Izgleda da je letelica bila stanovnik korporacije Sierra Nevadaijera Nevade na aerodromu Kolorado Springs, koja se nalazi pored značajne vazduhoplovne baze koja deli njene piste, ali misterija 737 tamo nije bila smeštena. SNC je možda najpoznatija svetska kompanija za modifikaciju aviona, posebno za jedinstvene vojne primene. Dakle, specijalno modifikovani 737 je bukvalno u njihovoj uličici.
Denmar radi sa vrhunskim radarima i testom rada potpisa sa USAF-om i oni su bili organizatori originalne konverzije NT-43A u RAT55 kakvu danas poznajemo. Ostali dokazi takođe ukazuju na to da je ovaj polovni, ali daleko noviji 737 postao naslednik RAT55, uključujući naznake da ga razvija integrisana snaga za testiranje potpisa, verovatno zasnovan na aerodromu Tonopa, u kojem USAF i dalje leti F-117 su direktno uključeni.
Standardna verzija T-43A povučena je iz američke vojske pre više od jedne decenije, a sve manja pregršt raketa zasnovanih na 737-200 i dalje leti oko sveta. Postaju sve izazovniji za podršku. Kao takav, čini se donekle verovatnim da se RAT 55 možda bliži kraju svog životnog veka i da je u toku zamena - zeleni 737 koji je prošle godine leteo u probnim misijama iznad Kalifornije. Ta letelica je gotovo nestala sa vidika, ali znamo da je provela vreme u pogonu za modifikacije aviona kompanije Sierra Nevada u Koloradu. Verovatno se sada tamo pretvara u novi neprilagođeni RAT 55, a piloti podataka o letu prikupljeni tokom njegovih probnih letova korišćeni su za potvrđivanje dizajna novih struktura koje će bukvalno zeleni 737 pretvoriti u nešto vrlo korisno koliko i njegov prethodnik. Moramo naglasiti da nemamo konačne dokaze da je to slučaj, ali čini se da postoji ogromno obilje indicija koje upućuju u tom pravcu.
Eto vam, RAT 55 je živ i ponovo je aktivan. Koliko dugo ne možemo biti sigurni, ali s B-21 koji se uskoro pojavljuje na mreži i verovatno sa nizom drugih slabo uočljivih platformi u ne tako dalekoj budućnosti Ratnog vazduhoplovstva, njegova zamena bi mogla sačekati.
Kurir.rs/Drive
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega