TALIBANI IMAJU VIŠE LETELICA OD TREĆINE ZEMALJA NATO PAKTA Više i od Slovenije, Crne Gore, Severne Makedonije i Albanije?!
Od pada Avganistana glavni fokus sa masovne evakuacije prebačen je na talibane, a sad i na same letelice koje su ostale na kabulskom aerodromu poprilično devatirane. Koliko je zaista jaka talibanska avijacija, koliko imaju letelica aviona i helikoptera, da li je to sve operativno ili nije?! Pitanja je mnog a odgovora malo.
Ruska Raša Tudej (RT) objavila je zanimljivu grafiku o tome da su talibani od kad su preuzeli vlast u Avganistanu zarobili 48 letelica, pa upoređujući tu cifru sa brojkama nekih članica NATO pakta prikazali skor. U izradi gragfike koristili su podatke World Air Forces 2021/Flightglobal.
Na osnovu ovog zaključka ispada da talibanska avijacija ima više aviona i helikoptera od Albanije, Estonije, Islanda, Letonije, Litavnije, Luksemburga, Crne Gore, Severne Makedonije i Slovenije. Ispred talibana su samo Slovačka sa 50 letelica i Mađarska sa 53.
Porema ovim podacima talibani sa brojkom od 48 aviona i helikoptera ispred su Slovenije koja ima 37 letelica, Severne Makednoje koja ima 20 i Albanije koja ima 19.
Upoređivanje talibanskog vazduhoplovstva sa avijacijama SAD, Francuske i Turske je neuporedivo.
To tako izgleda na papiru, ali priča je dalkeo od realnosti, Talibani zaista na papiru imaju 48 letelica koliko je poborjano zaplenjeno po aerodromima u Heratu, Kandaharu, Kabulu, mazar i Šarifu. Međutim u vazduhu lebdi pitanje koliko je od svega toga ispravno.
Svedoci smo da na velikom broju objavljenih snimaka, a posebno onih na kabulskom aerodromu da su ostavljene letelice i helikopteri i avioni kanibalizovani ili uništeni. Takođe ništa bolja situacije ni ni na ostalim aerodromima, a od ostavljenih UH-60 možda je kako se procenjuje operativno tek 10 helikoptera tog tipa, dok ukupan broj operativnih uključujući tu i UH-60, MD-350, Mi-24V, Mi-17V5 ne prelazi 30, a broj operativnih aviona turboelisnih A-29.
Iznad Kandahar uglavnom leti jedan UH-60.
Drugi problem koji se postavlja pred talibane jeste nedostatak mehaničara, koji bi opravljali te letelica, rezervnih delova takođe nema.. Mali broj pilota je prešao na stranu talibana i većina je svoj novi život potražila izvan Avganistana ili se vratila u dolinu Panšir gde su se pridružili pokretu otpora.
Bilo kako bilo papir sve trpi, pa i velike brojke, ali koje su samo brojek jer realnost je savim drugačija. Mnotgo tehnike, a šta je ispravno i koliko najveće je pitanje.
Kurir.rs/A.Mlakar
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore