Si Đingping je tokom centralnoazijske turneje jeo "džakaj", korenasto povrće u turšiji, a akcije kompanije "Fuling Džakaj", čiji je ovo glavni artikal, porasle su za 10 odsto, što je dozvoljeni maksimum

PEKING - Nakon što je otkriveno da kineski predsednik Si Đinping voli turšiju, na berzi je nastala prava pomama za akcijama kompanije koja je proizvodi.

Naime, čim je kineska agencija prenela da je Si u avionu tokom centralnoazijske turneje jeo "džakaj", korenasto povrće u turšiji, akcije kompanije "Fuling Džakaj", čiji je ovo glavni artikal, porasle su za 10 odsto, što je dozvoljeni maksimum.

Ovo nije prvi put da kineska predsednička porodica skreće pažnju javnosti na neke od domaćih proizvoda.

Sijeva supruga, Peng Lijuan, je svojim modnim stilom, za koji su uglavnom zaslužni kineski dizajneri, izazvala veliko interesovanje svojih sunarodnica za odevne predmete "made in Čajna".

Kako prenosi AFP, džakaj je i bez predsedničkog "podsticaja" veoma popularan u Kini, posebno među vojnicima i radnicima migrantima. Kineske vlasti, čak, koriste rezultate prodaje turšije kako bi lakše pratili kretanje radne snage u zemlji.