Posle izleta u reli „ledeni“ se 2012. vratio u Formulu 1 motivisan, brz i standardno alergičan na predugačka uputstva iz boksa. Vozeći stabilno i bez preterivanja, lako je stigao do treće pozicije u generalnom. Šta god Finac s Lotusom ove sezone da izvede, nesporno je - da ga nema takvog kakav jeste, trebalo bi ga izmisliti.

♦ Na kojim poljima je „lotus E21“ napredovao u odnosu na „lotus E20“?
- Mislim da je novi auto korak unapred u odnosu na prošlogodišnji. Na kraju prošle sezone imali smo prilično dobar automobil, pa mislim da smo imali dobru osnovu za dalji rad. Ipak, veći deo prvog testa proveli smo postavljajući osnovne stvari kako valja, pa ćemo morati da sačekamo i vidimo kako će ići dalje. Nećemo znati gde smo stvarno u odnosu na konkurente dok ne počnu trke.

♦ Da li je novi auto više krojen prema tvojim specifičnim potrebama? Koliki je tvoj uticaj?
- Ekipa sakuplja informacije svaki put kad je vozač u automobilu i sve se to ugrađuje u dizajn formule za iduću godinu. U tom smislu, može se reći da je moj i Grožanov uticaj bio prilično veliki. Naravno, nećete me videti da dizajniram ijedan deo, ekipa ima daleko bolje ljude za to.

♦ Izmene pravila za 2013. su minimalne. Kakvu to nadu ostavlja ekipama koje prošle godine nisu imale potrebnu brzinu?
- Teško je pretpostaviti šta će se dešavati, jer prava sezona još nije počela. Naš auto je bio dobar na prvom testu na Heresu, ali nikad ne znate šta ostali timovi rade i teško je reći kako će poredak ove godine izgledati. Ekipe su imale godinu dana da savladaju ova pravila, možda će razlike sada biti manje. Koliko je neizvesno, nećemo znati do prve trke sezone.

♦ Prošle godine si delovao opuštenije nego pre, čak si snimio i neke duhovite reklame. Da li si se donekle izmenio, ili ti je u „lotusu“ bolje nego drugde?
- Ne mislim da sam se mnogo izmenio, uvek sam imao isti osećaj kad je trebalo raditi takve stvari. Iskren da budem, ne obraćam mnogo pažnju na ono što se dešava mimo trkanja.

♦ U kojoj si se ekipi u Formuli 1 osećao najbolje i zašto?
- Veoma se dobro osećam ovde. Sve su ekipe Formule 1 slične, od tima do tima ne menja se mnogo. Meni je najvažnije da imam dobar i brz auto. Osećam da je ekipa ovde u Enstonu mnogo dobra i da imamo potencijal da zajedno izvedemo dobre stvari, naročito ako možemo da produžimo odande gde smo prošle godine stali.

♦ S kojim si se timskim kolegom iz F1 najbolje slagao?
- Kad se trkate, svi su konkurencija. Naravno, na stazi ste uvek pažljiviji prema timskom kolegi, ali kad je trka u toku, cilj je uvek pobeda. Naravno da delite informacije i da radite zajedno kako biste pomogli timu da bude ispred ostalih, ali rekao bih da niko od kolega nije bio moj favorit.

♦ Jesi li pratio rezultate WRC sezone 2012?
- Imam prilično dobru ideju o tome šta se dešavalo, izgledalo je kao još jedna zanimljiva sezona. Dok jednim okom motrim na reli, u centru moje pažnje je sada Formula 1 i želja da ove sezone učinim najbolje što mogu. Uvek će me zanimati reli, izgleda da se tamo odvijaju neke zanimljive promene, ali potpuno sam usredsređen na posao koji ovde i sada imam da uradim.

♦ Prema statistikama, nije ti polazilo za rukom da povežeš dve uzastopne uspešne F1 sezone, osim 2007. i 2008. Jesi li to primetio i šta misliš o takvim „tradicijama“?
- Ne, ja o tome stvarno ne razmišljam na taj način. Uvek mi je cilj da pobedim, zato sam ovde, a šta se desi, desiće se.

♦ Šta te je najviše zabavilo: Formula 1, WRC ili Naskar?
- Teško je upoređivati, jer to su sve jako različite serije. Pristup u Naskaru je potpuno drugačiji od onoga u Formuli 1, ali to ne znači da je i bolji. Sve je zabavno kad ste za volanom i kad se takmičite, a to je glavno.

♦ Da li bi ti predstojeća temeljna promena tehničkih pravila i dolazeća nova generacija formula 2014. bile dodatna motivacija da ostaneš duže u Formuli 1?
- Moraćemo da sačekamo i vidimo. Sve dok se ova sezona ne približi kraju, mislim da će fokus stalno biti na ovoj godini i najboljim mogućim rezultatima. Videćemo šta će se dogoditi, možda ću pobeđivati, ili ću možda gubiti, ali dok ne počnemo da se trkamo i dok ne vidimo gde smo, zaista ne mogu da predvidim šta će biti u budućnosti. Budući automobili deluju zanimljivo, opet, i ovogodišnja formula je prilično interesantna.

♦ Kad se jednom oprostiš od Formule 1, misliš li da ćeš želeti da se trkaš igde drugde, kao 2010. i 2011, ili ćeš se oprostiti od auto-sporta uopšte?
- Nikad neću otpisati različite vrste trka, ali, kao što sam malopre rekao, ne mogu da predvidim budućnost. Ko zna šta će se dešavati, možda će se sve promeniti, ali ja ću uvek voleti da se trkam.

An

Karijera

1988-1999. Karting nacionalni i međunarodni

1999-2000. Formula Ford Britanska formula Reno

2001. Formula 1 Zauber-Petronas

2002. Formula 1 Meklaren Mercedes

2007. Formula 1 Ferari (šampion 2007)

2010. WRC Sitroen NASKAR

2012. Formula 1 Lotus

Tako je govorio kimi

Život bi mi bio mnogo lakši da sam bio F1 vozač sedamdesetih, s tim momcima... Definitivno sam rođen u pogrešno doba.

Ostali mogu da sede u simulatorima ako žele. Ja sam ovde da vozim.