Prelazak Luisa Hamiltona iz Meklarena u Mercedes najvažniji je vozački transfer i najintrigantnija promena u odnosu na startnu listu 2012. Može li Mercedes češće da pobeđuje i u kojoj meri će Englez tome doprineti - ta pitanja spadaju u najzanimljivija uoči početka sezone u Melburnu.

♦ Na osnovu viđenog tokom zimskih testova, kakav je odnos snaga u Formuli 1 2013?
- U ovom trenutku vrlo je teško reći. Gume su nove, ne znate s koliko goriva drugi timovi voze tokom testiranja i uslovi nisu ni nalik onima koje ćemo imati tokom gran pri vikenda. Mi smo se koncentrisali na sebe i sproveli smo naš program. Dosad je išlo prilično dobro.

♦ Da li je „mercedes W04“ auto za pobede ili titule? Ako sada nije, može li takav postati?
- Opet, to jednostavno ne znamo u ovoj fazi sezone, a ja ne mogu da upoređujem s prošlogodišnjim autom jer taj nisam vozio. Auto je solidna osnova, ali, kao i uvek u Formuli 1, postoji prostor za unapređenja. Momci se stvarno mnogo trude i na stazi i u fabrici i vidimo da sve vreme napredujemo.

♦ Nisi mogao da utičeš na konstrukciju ovogodišnjeg automobila. Kako se on uklapa u tvoj vozački stil i možeš li da ga prilagodiš svojim potrebama?
- Već sam počeo da konfigurišem auto prema onome što želim - na primer, pojednostavljen je volan, dizajnirane su nove pedale, takve stvari. Ima još stvari koje možemo poboljšati, ali u automobilu se osećam komforno i on odgovara na promene koje izvodimo. Ove godine je najvažnije da naučimo kako da iz guma izvučemo performanse, ali i da pripazimo na njih.

♦ Koja je najveća promena koju si doživeo u svom novom timu u odnosu na prethodni?
- Promena je kompletna, zaista. O stvarima razgovaramo na drugačiji način, na primer, DRS se ovde zove RFA. Kontrole na volanu imaju drugačija imena, dugmići imaju drugačije funkcije. To je nov način rada i toliko mnogo imam da naučim, kao da sam zimus imao ogroman domaći zadatak! Ali dobrodošlica ekipe bila je sjajna, oni čine sve da mi pomognu da mi ovde bude prijatno. Osećam da stvaramo jednu dobru vezu.

♦ Smatraš li 2013. prelaznom godinom i računaš li na 2014, kad će se tehnička pravila mnogo promeniti?
- Naravno, iduća godina je velika prilika, jer Mercedes je jedan od timova koji izrađuje i šasiju i motor. Ali postoje stvari koje moramo da postignemo ove godine. Želimo da napredujemo, da završavamo trke, osvajamo poene, stižemo na podijum. Prošle godine ovaj tim bio je peti u šampionatu i naš je cilj da to poboljšamo.

♦ Nova generacija pneumatika „pireli“ jače se troši. Koliko dramatično i postoje li kontramere?
- Performanse guma i njihovo trošenje uvek izgledaju mnogo drugačije u hladnim uslovima na zimskim testovima u poređenju sa onim tokom trkačkih vikenda. Hajde da vidimo šta će se dogoditi kad stignemo u Melburn.

♦ Mediji možda pomnije prate tvoj privatni život nego vožnje. Da li ti to odvraća pažnju, da li bi voleo da se to promeni?
- Nije to odvraćanje pažnje, ne. Ja sam trkač i to je u mom centru pažnje. Ljudi vide samo pojedine kadrove mog života van staze, ne i sve sate koje provedem trenirajući, ili vreme kad se samo odmaram kod kuće. Ali tako je kako je i prilično sam opušten u vezi s tim. Ne idem okolo jureći za svetlostima reflektora.

Ros Bron je sjajan tip

♦ Uspostavljaš lep odnos sa Rosom Bronom. Kakvi su prvi utisci u radu s njim?
- Ne samo sa Rosom, već sa celim timom - sa Totom Volfom (izvršni direktor - prim. aut), sa svojim inženjerima, mehaničarima u garaži. Ros je sjajan tip, veoma jasan i logičan, i uvek je tu kad mi je potreban.