U svim razvijenim zemljama operateri se na tržištu bore za korisnike - paketima, cenom, pokrivenošću... Tamo nijedan operater ne može preko noći da isključi kanale, kako je to učinila Junajted medija u Srbiji, kažu stručnjaci

U svim razvijenim demokratskim državama praksa je da građani moraju da imaju pravo na izbor i da gledaju televizijske kanale koje žele! Tako se ne ostavlja mogućnost da jedan operater ucenjuje drugog, a da zbog toga korisnici budu oštećeni, objašnjavaju stručnjaci!

U Srbiji je, međutim, situacija drugačija jer je Junajted medija, uz pretnju tužbom, naredila Telekomovom operateru Supernova da obustavi emitovanje 17 kanala, među kojima su Sport klub, Grand, N1, Sinemanija, Pikabu... Štetu trpe građani od 17. januara, jer Junajted medija pokušava da taj klasično tržišni aranžman prebaci na politički teren fabrikovanjem lažnih informacija, nezakonitim uslovljavanjem državnog operatera.

Zato je Kurir pokrenuo inicijativu da svi kablovski operateri imaju u ponudi sve kanale, a potom da se u tržišnoj utakmici bore za korisnike - paketima, cenom, pokrivenošću... Takva praksa, tvrde upućeni, uspešno funkcioniše u svetu i, ukoliko zaživi i u Srbiji, građanima više nijedan operater ne bi mogao preko noći da isključi kanale.

0607-printscreen.jpg
Printscreen 

Novinar Jakša Šćekić kaže da operateri moraju da se dogovore pod kojim uslovima će davati svoje kanale i da tako stvari funkcionišu u Americi, Velikoj Britaniji, Austriji i drugim razvijenim zemljama.

- Praksa drugih zemalja treba da se ugradi u naš sistem kad je reč o raspodeli kanala. Nema tu velike filozofije, ne radi se o termonuklearnoj centrali pa da mora da se izmišlja rupa na saksiji.

U Velikoj Britaniji desila se situacija slična ovoj u Srbiji. Britiš telekom, naime, ima svoje sportske kanale, a Skaj svoje. I oni su dugo pregovarali i došli do idealnog rešenja - da sportski kanali budu u ponudi kao ekstra paket.

I onda pretplatnik Britiš telekoma, ako želi da gleda sportske kanale Skaja, za simboličnu cenu kupi taj njihov ekstra paket - priča Jakšić i objašnjava da bi u Srbiji taj ekstra paket mogao da košta do 500 dinara.

N1 21 DAN ŠIRI LAŽNE VESTI

foto: Zorana Jevtić

Junajted medija preko televizije N1 ne prestaje sa fejk njuz kampanjom. Program te televizijske kuće i dalje obiluje lažnim vestima u vezi sa sporom, koji Junajted medija, njihov vlasnik, ima s Telekomom Srbije. Uporno se tvrdi da je N1 „skinut s kablovskih operatera Telekoma“, iako je istina da je Junajted medija tražila da se ugasi signal njenih 17 kanala, među kojima je i N1. U javnosti je to dokumentovano zvaničnim dopisom Junajted medije. N1potura i fejk njuz da se iza nepostignutog dogovora Junajted medije i Telekoma krije politika. Istina je da se u sporu te dve kompanije radi isključivo o biznisu, odnosno tržišnoj utakmici dva najveća kablovska operatera.

- I onda pretplatnik Telekoma, ako hoće, može da dokupi Sport klub kanale od Junajted medije. Ili onaj ko je pretplatnik SBB, a želi da gleda Arenu, može da dokupi te kanale od Telekoma.

On napominje da se, takođe, u Velikoj Britaniji zna da nacionalni kanali, bez obzira na operatera, moraju biti prvi na daljinskom upravljaču. U Srbiji je na prvom mestu N1.

- Nikom u životu nije palo napamet da pokuša to da menja. Skaj nije ni pokušao da ugura svoje kanale na prvo mesto. Isto je u Austriji i drugim razvijenijim zemljama - objašnjava Šćekić.

(Kurir.rs / Redakcija Kurira / Foto:Printskrin)