BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Siniša Mali i ambasador Republike Kine u Srbiji Li Mančang prisustvovali su danas primopredaji pet prvih električnih autobusa, od kineske kompanije Cheriot Motors, kojima će se građani prevoziti od Vukovog spomenika do Belvila.

Prema rečima Siniše Malog, ovo je značajno za GSP i Grad Beograd jer od danas kreće prva linija isključivo električnih autobusa u Evropi, a Beograd će biti jedinstven po tome.

elektricni-autobus-sinisa-mali.jpg
Foto: Beoinfo

– Ovo je prvi put u istoriji našeg grada da će građane voziti elektrobusi i to najsavremeniji sa super kondenzatorom, bez baterija, čime je i povećan njegov kapacitet. Imaćemo maksimalno komforne i moderne autobuse, unapredićemo naš gradski saobraćaj, ali i ekologiju i zdravlje ljudi jer ovi autobusi ne troše gorivo i nečujni su. Time dajemo jednu lepu poruku svima da se grad Beograd menja, pravimo korake napred – rekao je gradonačelnik.

elektricni-autobus-sinisa-mali.jpg
Foto: Beoinfo

On je dodao da je grad u proteklom periodu dobio 30 novih autobusa Ikarbusa, još trideset stiže, deset u oktobru, a dvadeset u februaru naredne godine.

elektricni-autobus-sinisa-mali.jpg
Foto: Beoinfo

– Iz meseca u mesec unapređujemo naš gradski prevoz, 40 tramvaja ćemo rekonstruisati sledeće godine tako da imaju i klima-uređaje i bežični internet. Ovo je sjajna vest i treba da budemo ponosni – rekao je gradonačelnik zahvalivši ambasadoru Li Mančangu i dodao da se nada da će Beograd uspeti da kupi još ovakvih autobusa naredne godine kako bi ubedili kinesku kompaniju Cheriot Motors da otvori proizvodnu liniju u Beogradu.

elektricni-autobus-sinisa-mali.jpg
Foto: Beoinfo

Siniša Mali je precizirao da GSP „Beograd” ima oko 700 autobusa, svaki od njih troši oko 50 litara dizel goriva na 100 kilometara, što je na mesečnom nivou oko tri miliona litara dizela.

elektricni-autobus-sinisa-mali.jpg
Foto: Beoinfo

– Za budućnost ovog grada bilo bi veoma značajno kada bismo imali, umesto autobusa koji zagađuju sredinu, samo ove elektrobuse, jer na godišnjem nivou eletrobus izbacuje 500 tona izduvnih gasova manje nego običan autobus – rekao je gradonačelnik.

Siniša Mali je apelovao na sve građane Beograda da plaćaju gradski prevoz jer je to jedini način da se modernizuje grad i nabavljaju nova vozila.Li Mančang je rekao da je izuzetno srećan što je ambasador Kine u Beogradu, a još je srećniji kao Beograđanin.

– Moja želja je da se nastavi zajednička saradnja između naše dve zemlje. Razgovarao sam sa predstavnicima naše kompanije i učiniću sve da ih dovedem u Beograd kako bi ovde otvorili liniju proizvodnje ovakvih autobusa – rekao je Li Mančang.

Direktor GSP-a Beograd Željko Milković istakao je da očekuje da će se ovaj trend modernizacije vozila nastaviti i u narednim godinama i dodao da veruje da će u danima koji slede naši sugrađani biti zadovoljni, a njihova podrške znači plaćanje prevoza jer bez toga nema napretka i inovacija.Jasmina Madžgalj, zamenica sekretara za zaštitu životne sredine, istakla je da je Beograd kupovinom ovih autobusa zaista dobio mnogo, pre svega zbog smanjenja emisije CO2, ali i smanjenja buke.

– Ovih pet autobusa unaprediće kvalitet vazduha i smanjiti CO2 za 500 tona na godišnjem nivou, jer ovi autobusi apsolutno imaju ekološke performanse – precizirala je Jasmina Madžgalj.