Dnevna karta bi mogla biti uvedena od početka zimske sezone, objašnjavaju u Direkciji za javni prevoz

BEOGRAD - Presedačka karta tek treba u ponedeljak da se pojavi u prodaji na kioscima, a mnogi se pitaju zbog čega “Bus plus” još nema u ponudi dnevnu kartu. U Direkciji za javni prevoz ističu da će ovu vrstu karte uvesti u septembru kada počne zimski red vožnje.

Vremenska karta koja će koštati 100 dinara i važiti 75 minuta počinje da se prodaje od sledeće nedelje, a ovu ispravu koristiće uglavnom turisti. Međutim, posetioci prestonice tokom ovog leta verovatno bi više voleli da imaju gde da kupe dnevnu kartu koja bi važila za vožnju tokom celog dana.

“Bus plus” sistem i ima tehnologiju koja podržava karte koje bi važile određen broj sati, dan, više dana ili nedelju dana.

- U planu je uvođenje još nekih vrsta vremenskih karata, pre svega dnevne karte koja bi mogla biti uvedena od početka zimske sezone - objašnjavaju u Direkciji za javni prevoz.

Kako kažu, još je rano za najavu koliko bi dnevna karta mogla da košta. Ipak, ako bi se poredili sa situacijom u regionu došli bi do zaključka da je u Zagrebu pojedinačna karta za gradski prevoz više nego tri puta skuplja u odnosu na Beograd - iznosi 15 kuna ili 227,53 dinara. Podsećanja radi, pojedinačna karta za javni prevoz u Beogradu košta 72 dinara. Ako bi se ugledali na zapadne susede, u čijoj prestonici je dnevna karta 2,6 puta skuplja u odnosu na pojedinačnu jer košta 40 kuna, onda bi u Beogradu, prema ovom računu, takva karta mogla da košta oko 185 dinara. Opet, u Rimu dnevna karta košta šest evra, pojedinačna 1,5 evra, pa po ovoj analogiji u BG-u dnevna karta bi maksimalno mogla da košta do 300 dinara.

Turisti u većini evropskih metropola navikli su na brojne pogodnosti koje nudi elektronski sistem naplate gradskog prevoza pa tako, recimo, posetioci Praga mogu da biraju vremenske karte za pola sata ili 90 minuta, zatim dnevnu ili trodnevnu kartu.

Stariji Beograđani sigurno se sećaju da je pre više od 15 godina postojala famozna dnevna karta na kojoj je pisalo: “Važi za neograničen broj vožnji na svim linijama GSP od 00 do 24 sata”. Ova karta se poništavala pri prvom ulasku u bilo koje vozilo, a tada su postojali poništivači koji su na karti odmah upisivali datum poništenja.

Nepersonalizovana zamena za „pantljičaru” VOŽNJA - Sećanje kod starijih sugrađana ne bledi ni na čuvenu “pantljičaru” - kartu koja je važila za 12 vožnji. U Direkciji za javni prevoz tvrde da putnici u gradskom prevozu koriste modernu “pantljičaru”, jer nepersonalizovane kartice (plastične i papirne) predstavljaju zamenu, samo što su jednostavnije za upotrebu i ne postoji mogućnost njihovog falsifikovanja.