Po odgovorima 83 odsto ispitanih - u bolnicima i klinikama nikad nije traženo nešto što se može smatrati mitom, navodi se u istraživanju Agencije za borbu protiv korupcije u zdravstvu

BEOGRAD - Skoro svi ispitanici obuhvaćeni istraživanjem Agencije za borbu protiv korupcije u zdravstvu, tvrde da im nikada u zdravstvenim ustanovama nije traženo nešto što se može smatrati kao mito i većina ispitanih kaže da nikada poklonima ne čašćava zaposlene u tim ustanovama.

Istraživanje "Ocena integriteta zdravstvenog sistema iz perspektive korisnika usluga", koje je danas predstavljeno, a tokom kojeg je intervjuisano 1.452 korisnika zdravstvenih ustanova, pokazalo je da - po odgovorima 83 odsto ispitanih - u bolnicima i klinikama nikad nije traženo nešto što se može smatrati mitom.

U bolnicama i klinikama direktno je tražen mito od tri odsto ispitanih, a indirektno od 14 odsto, dok u domovima zdravlja i filijalama Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO) mito nikad nije tražen - kaže više od 90 odsto ispitanih.

Predstavnik Agencije za borbu protiv korupcije Dragomir Milutinović je rekao da je nedostatak tog istraživanje što nisu obuhvaćeni ljudi kojima iz nekog razloga nisu dostupne zdravstvene usluge, te da je moguće da bi rezultati bili drugačiji da su i oni ispitani.

Istraživanje je pokazalo da deset odsto pacijenata sami daju poklone zaposlenima u bolnicama, klinikama i institutitma, 48 odsto to nikad ne radi, dok ostali ponekad "čašćavaju". Četiri odsto ispitanih redovno daje poklone u domovima zdravlja, a 63 odsto nikada.

Većina, 60 odsto ispitanih koji kažu da imaju iskustva s traženjem mita u zdravstvenim ustanovama, dalo je to što je od njih traženo, oko 30 odsto se ponašalo kao da se ništa nije desilo, a ostatak je reagovao "nekako drugačije".

Najvećom smetnju pri zakazivanju pregleda 40 odsto ispitanika smatra teškoće pri zakazivanju, 16 odsto dužinu čekanja od vremena pregleda do potrebne intervencije, a 14 odsto vreme od zakazivanja do pregleda. Oko polovine ispitanih smatra da se zaposleni u filijajalama RFZO, bolnicima i domovima zdravlja pridržavaju procedura prijema na pregled, pokazalo je istraživanje. Istraživanjem su obuhvaćene ustanove ravnomerno raspoređene na teritoriji Srbije, a izbor ispitanika je bio uz poštovanje statističkih odnosa u pogledu pola i uzrasta.

Direktorka Agencije za borbu protiv korupcije Tatjana Bobić je ukazala da su građani izgubili poverenje u javni sektor i najavila da istraživanja u prosveti i privredi.