BEOGRAD - Širom sveta obeležen je Međunarodni dan bezbednog interneta sa ciljem da se promoviše bezbedna, odgovorna i pozitivna upotreba digitalnih tehnologija za decu i mlade, a jedan od načina za to je i Fejsbuk SOS aplikacija koja omogućava da se digitalno nasilje prijavi i spreči u trenutku kada se dešava. Kako se navodi u saopštenju Unicefa, ovaj dan je prilika da se podseti na probleme koji se javljaju usled neodgovornog ponašanja na internetu, i da se podstaknu svi društveni akteri - deca i mladi, roditelji, nastavnici, socijalni radnici, donosioci odluka, kompanije i mnogi drugi - kako bi se udružili u iznalaženju novih načina za stvaranje bolje i bezbednije upotrebe interneta i digitalnih tehnologija.

Jedan od njih je jedinstvena Fejsbuk SOS aplikacija koja žrtvama i svedocima digitalnog nasilja pruža pomoć i podršku u realnom vremenu. Istraživanje sprovedeno u okviru projekta Prevencija digitalnog nasilja koji od 2012. godine partnerski sprovode Unicef Srbija, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i kompanija Telenor, pokazuje da je čak 84 odsto srednjoškolaca bar jednom izložilo sebe nekom od rizika na internetu. Uznemiravanje na društvenim mrežama doživelo je 18 odsto osnovaca i 17 odsto srednjoškolaca, a u ulozi žrtve snimanja mobilnim telefonom ili kamerom našlo se 12 odsto učenika srednjih i devet odsto učenika osnovnih škola.

Posebno zabrinjava podatak da je čak 15 odsto ispitanih srednjoškolaca prihvatilo da se sastane sa osobom koju su upoznale preko interneta. Samo jedan odsto žrtava nasilja među školskom decom zatraži pomoć odraslih u školi, a da se mnogo više njih obrati za savet svojim vršnjacima, navedeno je u saopštenju.Kao od odgovor na ovu zabrinjavajuću situaciju, Unicef u Srbiji i Telenor su pomogli da se kreira i aktivira SOS platforma na Fejsbuk stranici Biraj reči, hejt spreči.

SOS aplikacija omogućava da se digitalno nasilje prijavi i spreči u trenutku kada se dešava.Korisnici aplikacije, žrtve ili svedoci nasilja, kroz jednostavno slanje poruke dobijaju podršku psihologa i posebno obučenih studenata psihologije koji ih vode kroz proces informisanja roditelja/nastavnika, i ukazuju im na neophodne korake koji bi trebalo da se preduzmu.Stručni tim SOS platforme ažurno odgovaraju na sve poruke od 7 časova ujutro do ponoći, 365 dana u godini. Sve što korisnici aplikacije napišu je poverljivo, ostaje između njih i lica koja im daju podršku.