Kon je prethodno rekao, saopštavajući katastrofalne podatke, da je čitava Srbija sada kovid bolnica

BEOGRAD - Nemam nikakve dobre reči za ponašanje koje smo danas videli, tešško da možete da zabranite crni petak... Mi imamo veoma jasne mere koje su unapred propisane - rekao je dr Predrag Kon na današnjem Kriznom štabu povodom današnjih neverovatnih gužvi i navala na radnje širom Srbije povodom brojnih sniženja najavljenih za danas i predstojeći vikend.

- Ja ne bih nikad.... I ništa mi nije jasno ali možda sam ja predugo u svemu ovome... Ali ipak kako kad danas imamo 57 umrlih - zamišljeno je rekao Kon sa zastajkivanjem prosto ne verujući da je u danu, kada imamo 57 izgubljenih života, nekome do kupovine.

Kako izgleda Crni petak u doba korone?

U mnogim državama u svetu, među kojima je i Srbija, u radnjama i tržnim centrima danas, ali i tokom vikenda će biti organizovana akcija "Crni petak", tokom koje će moći da kupuju robu sa popustima i do 70 odsto.

U Srbiji godinama pratimo ovaj svetski trend, ali ove godine kupovina na crni petak je u senci korone, pa se veruje da će se kupci više odlučivati za online poručivanje robe. "Crni petak" ove godine dolazi u nezgodnom trenutku za trgovce jer su mnoge države, među njima i Srbija, primenile epidemiološke mere koje ograničavaju broj kupaca u prodavnicama, kao i radno vreme.

U tržnim centrima u Srbiji je skraćeno je radno vreme do 18 sati, ali prodavnice određenih brendova koje rade zasebno imaju uobičajeno radno vreme. U pojedinim radnjama"crni petak" je već počeo ovih dana.

Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da će se videti u kojoj meri će se potrošaci odlučiti za kupovinu sa popustima danas ali i predstojećeg vikenda imajći u vidu oklnosti te da se može očekivati da će značajan broj njh robu kupovati onlajn. Ističe da je ova vrsta kupovina naročito interesantna mladima, odnosno da se oni sve više okreću onlajn kupovini.

Savetuje da budu oprezni i kupuju samo od registrovanih trgovaca i na legalnim sajtovima. Za razliku od 60 procenata potrošača u Evropi, nešto više od trećine (39,4%) potrošača u Srbiji izjavilo je da veći deo praznične kupovine planiraju da obave onlajn. Oko 45,6 procenata ispitanika u Srbiji, planira da ostavi prazničnu kupovinu za poslednji trenutak, u nadi da će naići na veće popuste.

Kako je onlajn kupovina u porastu, nalazi kompanije Kasperski takođe pokazuju da većina ispitanika ne planira da smanji troškove kada je reč o prazničnoj kupovini - uprkos ekonomskoj recesiji širom kontinenta.

Kupcima se savetuje da kupuju samo u legitimnim onlajn prodavnicama, da sami ukucaju adresu sajta ili da je odaberu preko svoje bukmark opcije jer je to bezbednije nego da kliknu na link, te da koriste traku za adresu na svom pregledaču kako bi proverili da li je veb sajt koji posećuju ispravan i bezbedan.

(Kurir.rs)