VOZAČI, ODSAD NEMA PREKRŠAJA KOJI NIKO NIJE VIDEO! Evo kako izgleda kada vas helikopter MUP-a uhvati NA DELU!
Snimanje prekršaja, nasilničke vožnje, prekoračenja brzine i preticanja na punoj liniji, ponovo se sprovodi iz helikoptera. Cilj nije naplata kazni, već promena ponašanja
BEOGRAD - Policija je u saradnji sa helikopterskom jedinicom MUP-a počela kontrolu poštovanja propisa i iz vazduha, da bi povećala bezbednost u saobraćaju na putevima.
Snimanje prekršaja, nasilničke vožnje, prekoračenja brzine i preticanja na punoj liniji, ponovo se sprovodi iz helikoptera. Ivica Stanković iz Uprave saobraćajne policije objašnjava da je plan da se četiri puta mesečno, u saradnji sa helikopterskom jedinicom MUP-a, na taj način sprovodi kontrola u saobraćaju, objavio je RTS.
- Pre svega na onim putevima gde se dešavaju saobraćajne nezgode sa najtežim posledicama - ističe Stanković.
Prema mišljenju stručnjaka, mnogo je prednosti snimanja saobraćaja iz vazduha, jer postoje prekršaji koje je teško kontrolisati na uobičajeni način. Prof. dr Krsto Lipovac sa beogradskog Sabraćajnog fakulteta kaže helikopteri mogu da pomognu u kontroli saobraćaja, ali da cilj nije naplata kazni, već promena ponašanja.
Srbija je do devedesetih godina imala kontrolu saobraćaja iz vazduha. Helikopterska jedinica MUP-a Republike Srbije dobila je 2019. letelice tipa "Erbas H-145M", koje su opremljene posebnim uređajima i opremom za kontrolu.
Ivica Stanković objašnjava kako će se sprovoditi kontrola iz helikoptera.
- Posada u helikopteru, nakon što prepozna prekršaj i vidi na terenu, operater, tehničar, koji rukuje uređajem krene u dokumentovanje tog prekršaja. Javljamo patroli koja je na samom delu tog puta, gde otkrivamo prekršaj i dalje preuzima sama patrola - navodi Stanković.
Sledi zaustavljanje snimljenog vozila, kontrola i zapisnik o prekršaju. Video materijal iz helikoptera se koristi na sudu kao dokaz.
Profesor Krsto Lipovac smatra da ovakvom vrstom kontrole može da se poveća svest vozača u prekršaju da će biti kažnjen, te da će to imati uticaja na njih.
- Ukoliko dobro promovišemo gde su patrole, šta rade i zašto, onda ćemo imati mnogo veće efekte - ističe Lipovac.
U prva dva meseca ove godine u Srbiji je u više od 60 saobraćajnih nezgoda poginula bar jedna osoba, a u svakoj drugoj glavni faktor bila je neprilagođena brzina.
Očekuje se da će korišćenje helikoptera smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i povećati bezbednost na putevima.
Kurir.rs/RTS/Zoran Slepčević
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore