Prilikom poručivanja garderobe sa raznih stranica na društvenim mrežama i preko pojedinih aplikacija pojedini potrošači bivaju prevareni!

Iako iz udurženja za zaštitu potrošača redovno upozoravaju građane da budu oprezni ukoliko se odluče za onlajn kupovinu, prevare se često dešavaju.

Nedavno je jedna Beograđanka naručila putem jedne splikacije jaknu parku, ali je umesto toga dobila crni kaput, tri broja veći, ali i nošeni.

- Poručila sam jaknu parku, a poslali su mi crni kaput tri broja veći nošeni. Čisto da ljude obavestim da ne poručuju sa ovog profila. Sve je uredno plaćeno. Međutim, kada sam otvorila paket i zvala poštara on mi je rekao da idem u policiju u Savsku i da podnesem prijavu i da sa tim papirom koji mi oni daju odem u glavni poštanski centar da obustave plaćanje da taj butik ne bi dobio novac, a da se meni vrate pare - napisala je ona na storiju Instagram stranice "Serbialive Beograd".

img-1231.jpg
Printscreen Instagram serbialive_beograd 

Iz udruženja za zaštitu potrošača više puta su upozoravali da se iza profila na društvenim mrežama krije sve više prevaranata kao i da ne treba poručivati od neregistrovanih trgovaca.

Oni savetuju da prevareni kupci mogu da se pozovu na Zakon o zaštiti potrošača samo ako je trgovac registrovan, a ako nije, onda im ostaje samo da se obrate udruženjima za zaštitu potrošača ili u krajnjem slučaju policiji.

Nedavno se u Fejsbuk grupi "crna lista facebook prevaranata" pojavila objava jedne članice koja jepreko interneta poručila crveni sako, a dobila ni manje ni više nego krpu!

Jovan Ristić, pravnik u organizaciji potrošača Efektiva, ranije je rekao za Kurir da ljudi, kada kupuju na internetu, mogu da nalete na legalne i nelegalne trgovce.

- Legalni trgovci su oni koji su registrovani za trgovinu. To su pravna lica i preduzetnici. Trag o tome da li su legalni nalazi se u APR (Agencija za privredne registre). Oni koji su nelegalni - njih tamo nema. Oni se ilegalno bave trgovinom i legalnim trgovcima predstavljaju nelojanu konkurenciju. Oni i izbegavaju razne dažbine koje legalni plaćaju, ali i izbegavaju zakonsku odgovornost prema potrošačima jer se zakon primenjuje samo na registrovane trgovce - istiakao je ranije Ristić i dodao:

- To znači da kad potrošač preko interneta od ilegalca kupi neki proizvod pa mu on ne odgovara ili dobije nešto drugo, za njega ne važe zaštitni mehanizmi i tu ne može da se primeni Zakon o zaštiti potrošača. Nema nikakve garancije da će druga strana hteti po njima da postupi. Zbog toga savetujemo potrošače da prvo provere podatke o trgovcu na sajtu APR. Ako tamo nije registrovan, onda je bolje da se ne upuštaju u transakciju, jer su prevare jako česte.

Saveti za potrošače

  • Poverite crnu listu pre nego što poručite proizvod preko interneta.
  • Proverite da li je prodavac registrovan.
  • Ukoliko niste zadovoljni proizvodom, imate zakonsko pravo i rok od 14 dana na zamenu proizvoda ili povraćaj novca.
  • Ukoliko sa registrovanim prodavcem ne postignete dogovor u vezi sa reklamacijom, možete ga prijaviti tržišnoj inspekciji.
  • Ukoliko se ispostavi da vam je lošu robu prodao neregistrovni trgovac, možete ga prijaviti policiji.

Kurir.rs

Bonus video:

02:41
OVO SU OSNOVNA PRAVILA KADA KUPUJETE ONLAJN! Dejan Gavrilović iz Efektive upozorava: Prevaranti sve domišljatiji, ne budite naivni Izvor: Kurir TV