Srpski arhitekta i univerzitetski profesor Slobodan Maldini je u emisiji "Među nama" na televiziji Nova S, govorio o nadstrešnici koja se srušila juče na Železničkoj stanici u Novom Sadu. Tom prilikom je poginulo 14 ljudi.

Maldini je istakao da je problem sa nadstrešnicom nastao prilikom same izgradnje, i objasnio je način na koji je napravljena.

- Taj objekat je star, građen je 1968. godine i tad je bio jedan od najnaprednijih konstruktivno-arhitektonskih objekata u zemlji jer je arhitekta išao za novim sistemima. To je bilo lepo za dizajn i estetski ali u konstruktivnom smislu to je bilo vrlo zahtevno i sa tadašnjom tehnologijom i načinom gradnje uopšte ne isključujem da možda nije ni izvedeno kako je trebalo da bude izvedeno. To kažem zato što je nadstrešnica sastavljena iz nekoliko segmenata. Osnovni segment je ta zatega čelična. To nije ništa neuobičajeno, ali ona nosi nadstrešnicu od betona. To je možda nešto neuobičajeno. Da se teške betonske grede kače o zategu. Neuobičajeno je i da je ta zatega ankerovana za krov objekta. Zašto je to tako? Zato što je fasada urađena od stakla, pa nije bilo moguće ankerovati za staklo - objasnio je arhitekta.

Ističe da se tada pribeglo rešenju da se nadstrešnica ankeruje za krov, koji je zbog estetike bio tanak.

- To je ljuskasti krov. Ta ljuska ne bi mogla da izdrži opterećenje da nije bila nabrana. Ono što je loša stvar i što je slaba tačka je ta kotva, anker, veza, koji nosi tu zategu i drži nadstrešnicu - rekao je on.

Maldini je zapitao i da li je taj beton bio pravilno armiran.

- 50 godina imamo topla leta, hladne zime. Stvaraju se mikropukotine. Taj materijal nije predviđen da izdrži kao egipatske piramide. To je ekstremni momenat inercije, koji se dešava u tom ankeru, a koji je prikačen na krovnu konstrukciju, koja je veoma tanka.