Lista najuspešnijih mladih ljudi u 2015. vrlo je šarolika. Magazin „Ink” je i ove godine sačinio listu najuticajnih „30 ispod 30”. Ekipa koja je obeležila prethodnu godinu na mnogo načina čini svet boljim mestom. Oni čine da vaša obuća bude udobnija, da vaša deca efektnije uče, obezbeđuju zajmove za startapove, pomažu osobama sa oštećenim sluhom i mnogim drugima. Oni su inovatori i dobročinitelji. Evo samo nekoliko imena ljudi sa ove liste za koje će se tek čuti.

Zvezda Jutjuba koja je svoje fanove pretvorila u klijente

Mišel Fen je bila uticajna video-blogerka sa 1,7 miliona pratilaca u trenutku kada je lansirala Ipsy. Personalizovani savetnik za kozmetiku daje korisnicima mogućnost da uštede pri kupovini i isprobaju nove proizvode. Fenova planira da široj publici predstavi manje brendove i postepeno proširi tržište sa SAD i Kanade na Aziju.

Borac protiv neefikasnosti zdravstvene zaštite

Zoi Beri nije mogla da razume zašto je za dobijanje recepta od lekara potrebno toliko vremena i papirologije. Njen lek za tromi zdravstveni sistem jeste ZappRx.

ZappRx je platforma koja pojednostavljuje proces prepisivanja lekova lekarima, farmaceutima i pacijentima. Ona omogućava da lekari završe do nekoliko desetina stranica sa samo nekoliko klikova.

Roditelji, deca i nastavnici u jedinstvenom sistemu

Sem Čodari i Lijam Don podigli su obrazovanje na novi nivo. Njihova aplikacija za menadžment učionice, ClassDojo, pokrenuta je 2011. godine sa 80 nastavnika koji su bili deo fokus grupe tokom njenog razvoja. Četiri nedelje kasnije čak 12.000 nastavnika i učenika preuzelo je ovu besplatnu aplikaciju.

Nastavnici koriste ClassDojo da prate razvoj učenika, naročito kod takozvanih mekih veština („soft skills"), kao što upornost, radoznalost i fokus. Oni takođe putem servisa mogu slati privatne poruke roditeljima, koji opet mogu pratiti napredak svog deteta. Posebno je interesantan treći ClassDojo interfejs koji omogućava studentima da vide povratne informacije svojih nastavnika.

Kreator video-igara koji je odbijao sedmocifrene ponude

Džo Ejbobo je počeo sa dve onlajn video-igrice koje su dosegle više od tri miliona preuzimanja u prva tri meseca. Tada je dobio nekoliko sedmocifrenih ponuda za preuzimanje, koje je sve odreda odbio. Njegova kompanija PlayQ nakon prve investicije od 10.000 dolara nikada nije uzela zajam ili bilo kakav novac sa strane. Po njegovim rečima, taj prvi novac koji je dobio od kompanije Techstars otišao je uglavnom „na stan, hranu i pivo”.

Sa svojim školskim drugom Rajanom Komorijem polako se prebacio na igre za mobilne i tablet uređaje. Od tada je kompanija proizvela još četiri igre, među kojima se nalazi i Charm King, igrica koju su pasionirani ljubitelji igrali više od 200 miliona sati.

Od polovne garderobe do investicije od 23 miliona

Noa Rendi Kembel i Kalvin Jang odrasli su kupujući i prodajući polovnu garderobu. Njihov hobi odveo ih je do osnivanja kompanije Twice, koja se bavi preprodajom polovne garderobe.

Počelo je sa prodajom garderobe preko E-baya. Po Jangovim rečima, najveći problem pri prodaji bio je da fotografišu artikle, odgovaraju na pitanja potencijalnih kupaca i bave se prevozom robe. Njihova ideja bila je da spasu svet od ovih muka.

Kompanija dozvoljava drugim prodavcima da hrpu nađene garderobe pošalju Twiceu, koji potom daje ponudu po principu „sve ili ništa”. Twice koristi program Vulcan, koji je dizajnirao sam Jang. Njime se odeća fotografiše, slike se doteruju, određuje se cena i slike se podižu na web sajt. U ovu kompaniju je već investirano više od 23 miliona dolara.

Poduža lista se nastavlja, a mi smo vam za ovu priliku predstavili nekoliko najneobičnijih ideja i njihovih realizatora. Nadamo se da su vam ovi dosetljivi mladi ljudi dali vetar u leđa da mislite globalno, delate lokalno i realizujete svoje preduzetničke ideje u 2016. godini.