MARKETING SADRŽAJA: Šta je i kako da ga prepoznate
Marketing sadržaja, poznat po svom engleskom nazivu content marketing, jeste jedan od vidova marketinga koji se danas sreće svakog dana. Pod ovim terminom podrazumeva se pristup marketinškoj strategiji orijentisanoj na kreiranje i plasman sadržaja skrojenog po ukusu ciljne grupe.
Ukoliko vas ova definicija ne zadovoljava i niste sigurni kako da razlikujete marketing sadržaja od ostalih vidova marketinga i oglašavanja, primeri u nastavku teksta će vam pomoći.
Web stranice
Ako počnemo od osnovnih oblika komunikacije, onda je na prvom mestu web stranica. Iako će se mnogi iznenaditi, činjenica je da i web sajt u određenim situacijama potpada pod marketing sadržaja.
Međutim, nema svaka web stranica nužno veze s marketingom. Kada je to web stranica na koju korisnik sleće sa oglasa do koga je došao na internet i na koji je kliknuo, tada može biti reči o marketingu sadržaja.
Potkasti
Pod terminom potkast u najvećem broju slučajeva podrazumeva se audio-materijal u kome dvoje ili više ljudi predstavlja neku temu ili diskutuju o određenom fenomenu. Sadržaj potkasta može varirati, ali svima koji ih koriste u profesionalne svrhe zajedničko je da za cilj imaju prenošenje marketinške poruke.
To ne znači da su potkasti istovremeno i sredstvo agresivnog marketinga ili direktne prodaje. Njihova svrha je najčešće edukativna – da slušaoce dovedu do kompanijskog rešenja.
Elektronske knjige
Knjige sa relevantnim podacima i uputstvima za rešavanje problema takođe spadaju u marketing sadržaja. Za razliku od ostalih oblika, knjige najčešće služe tome da potvrde status autora kao eksperta iz neke oblasti. One se takođe neretko dele besplatno radi dobijanja korisničkih kontakt-podataka.
Blog postovi
Slično kao i web stranice, blog postovi služe odgovaranju na potrebe ciljne grupe. Blogovi su mesta na kojima korisnici nalaze odgovore na svoja pitanja, nedoumice ili dolaze da saznaju najnovije vesti iz proverenih izvora.
Blog post može biti mesto na kome se obavlja prodaja, ali je njegov cilj, kao i kod ostalih oblika marketinga sadržaja, mnogo češće da utvrdi kredibilitet određene kompanije ili pojedinca-eksperta.
Info-grafikoni
Info-grafikon je jedan od dobrih načina da se kompleksni podaci predstave na prijemčiv način. To su vizuelno uobličene činjenice u vezi sa određenom temom. Primera radi, danas se na društvenim mrežama neretko mogu sresti rezultati istraživanja predstavljeni kao dizajnirani grafikoni. Brendovi i pojedinci ih koriste jer ih publika voli. Oni, kao i svi ostali oblici, potpomažu marketinške i prodajne napore tako što daju na kredibilitetu pričajući složenu priču jednostavnim jezikom.
Marketing sadržaja prevazilazi primere nabrojane u ovom tekstu. Imejlovi, izveštaji, bilteni, video-materijali – svi oni mogu pripadati marketinškoj strategiji neke kompanije.
Ako želite da i sami kreirate uzbudljive oblike marketinške komunikacije koji će od vas napraviti eksperta a od firme koju predstavljate uspešan biznis, upišite sertifikovanu obuku za menadžera sadržaja. Odmereni koktel teorije i prakse će vas pripremiti za sve izazove savremenog marketinga u digitalnoj sferi.
Tim Edukacija
SANJAJTE VELIKE SNOVE, ČESTITAM VAM NA IZVRSNOSTI: Predsednik Vučić uručio ugovore mladim lekarima i tehničarima - Još osam doktora se vraća iz inostranstva