AMERIČKI IT: Boks procenjen na 1,7 milijardi dolara putem IPO
„Boks“ (Box), kompanija koja se bavi „klaud kompjutingom“ (cloud computing) i koja je prošle godine odustala od planova da izađe na berzu, uspešno je našla put do nje u četvrtak kao prva inicijalna javna ponuda (IPO) neke američke tehnološke kompanije ove godine.
Kompanija je za svojih 12,5 miliona akcija postavila cenu od 14 dolara po akciji, što je za jedan dolar iznad gornje granice očekivanog iznosa, prikupivši tako 175 miliona i postavivši vrednost deceniju starog biznisa iz Los Altosa u Kaliforniji na 1,7 milijardi dolara, navode dva izvora upućena u aranžman.
Iako je „Boks“ cene postavio iznad prethodno najavljenog raspona od 11 do 13 dolara, ova procena vrednosti predstavlja herkat imajući u vidu njihovo poslednje privatno prikupljanje sredstava, koje je odredilo vrednost „Dropboksovog“ (Dropbox) konkurenta na 2,4 milijarde dolara.
Pokrovitelji emisije, s bankama Morgan Stenli (Morgan Stanley), Kredi Svis (Credit Suisse) i Džej Pi Morgan (JPMorgan) na čelu, imaju opciju da kupe dodatnih 1,875 miliona akcija ukoliko to tražnja bude zahtevala, što bi moglo da poveća zaradu „Boksa“ na 201 milion dolara.
„Boks“ planira da prikupljena sredstva iskoristi za investiranje u aktivnosti prodaje i marketinga i razvoj proizvoda, kao i za povećanje finansijske fleksibilnosti.
Kompanija je bila primorana da odustane od izlaska na berzu planiranog za 2014. godinu usled nagle prodaje akcija tehnoloških kompanija koje beleže veliki rast, prikupivši novac od privatne investicione firme „TPG kapital“ (TPG Capital) i hedž fonda „Koatu menadžment“ (Coatue Management).
„Boksovi“ izgledi su ojačani naglim rastom prodaje. Naime, prihodi su u odnosu na prethodnu godinu porasli za 80 procenata na 153,8 miliona dolara tokom devet meseci, zaključno s krajem oktobra 2014. Investitori sada iščekuju da njihova ulaganja počnu da donose profit - „Boks“ je tokom ovog perioda zabeležio gubitak od 121,5 miliona dolara nakon oporezivanja.
Jedna tačka poboljšanja bio je ostvareni prihod u odnosu na troškove prodaje i marketinga. Kada je „Boks“ prvi put regulatorima za hartije od vrednosti objavio svoje planove za izlazak na tržište, potrošio je 1,38 dolara na prodaju i marketing za svaki dolar ostvarenog prihoda. Ta suma je pala na 97 centi.
„Boks“ ima 44.000 korisnika koji plaćaju njegove usluge, uključujući i 48 procenata kompanija s „Forčjun 500“ (Fortune 500), liste najvećih kompanija u SAD. Više od 32 miliona korisnika registrovalo se za korišćenje proizvoda ove kompanije koji omogućavaju ljudima i organizacijama da bezbedno čuvaju i dele dokumenta na internetu.
Trgovanje na berzi u petak će pokazati imaju li investitori veće apetite za tehnološke gubitaše koji obećavaju.
„Boks“ je prva tehnološka kompanija koja okušava sreću sa IPO u 2015. godini, kada tržišta startuju na klimavim nogama - „S&P 500“ indeks, koji služi kao reper, oscilirao je za više od jedan odsto svakog dana trgovanja ove godine, s volatilnošću od 37 procenata iznad proseka za 2014. godinu.
Ovo predstavlja dodatni pritisak pred „Boksov“ berzanski debi. Samo još tri kompanije su emitovale akcije putem IPO ove godine, što je najsporiji početak godine od 2012, pokazuju podaci „Dilodžika“ (Dealogic).Trgovanja akcijama „Boksa“ počeće na njujorškoj berzi pod simbolom BOX.
Eric Platt - Njujork
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana