Planetarno poznati voditelj „Dnevnog šoua“ novo je pojačanje „Vornerovog“ premijum kablovskog kanala, a od američkog satiričara i šoumena očekuje se produkcija višednevnih kratkih formi za digitalnu platformu HBO Now

Džon Stjuart (Jon Stewart), koji je bio uzor čitavoj generaciji političkih satirista dok je 16 godina vodio emisiju „Dnevni šou“ (The Daily Show) na kanalu „Komedi sentral“ (Comedy Central), prelazi na HBO, premijum kablovski kanal u vlasništvu „Tajm Vornera“ (Time Warner) na kome se prikazuje serija „Igra prestola“ (Game of Thrones).

Ali Stjuartov novi projekat nije još jedna tradicionalna jednosatna televizijska serija poput „Last vik tunajt“ (Last Week Tonight), humorističke emisije na HBO kanalu, koju vodi njegov štićenik Džon Oliver (John Oliver).

Umesto toga, Stjuart će otpočeti svoj četvorogodišnji angažman tako što će praviti sadržaje kratke forme za digitalne platforme HBO.

Ovaj projekat je rezultat toga što ova televizijska mreža širi svoju onlajn ponudu, u nastojanju da pridobije što brojniju publiku pored ljudi koji plaćaju za njen najpoznatiji kanal u sklopu skupog paketa kablovske ili satelitske televizije.

Stjuartovo satirično prezentovanje vesti u vodećem programu „Vajakomovog“ (Viacom) kanala „Komedi sentral“ bilo je stalan izvor viralnih video-sadržaja, koje je putem društvenih mreža delila starosna grupa do koje televizijske mreže sve teže dopiru.

Mlađi gledaoci predvode promenu kojom se tradicionalne navike, poput sedenja ispred televizora u tačno određeno vreme kako bi se gledala neka emisija, zamenjuju uslugama na zahtev, poput Netfliksa (Netflix) i brzih video-hitova na sajtovima poput Jutjuba (YouTube) i Bazfida (BuzzFeed)

„Potpuni prelazak u digitalnu sferu je samo još jedno obeležje današnjice. Digitalni sadržaj može biti podjednako mejnstrim i dopadljiv velikim grupama ljudi kao i sadržaj koji se distribuira velikim grupama ljudi putem obične ili kablovske televizije“, kaže Pol Verna (Paul Verna), medijski analitičar u grupaciji „I-Markiter“ (eMarketer).

Kako bi održao korak sa preferencijama potrošača, HBO je prošle godine lansirao HBO Now, striming servis, koji se plaća i omogućava ljudima da gledaju programe i uživo i na zahtev bez plaćanja TV pretplate.
hbo.jpg
Profimedia 

Od tada je ova mreža pridodala eklektičan spisak velikih imena, od „Ulice Sezam“ (Sesame Street) do „Vajs medije“ (Vice Media) i Bila Simonsa, popularnog američkog sportskog novinara. Svi oni će se pojaviti na kanalu HBO Now.

Najnoviji ugovor, najavljen prošlog utorka, predviđa da će Stjuart, koji je ranije ove godine podneo ostavku kao voditelj emisije „Dnevni šou“, „blagovremeno proizvoditi digitalni sadržaj kratke forme, koji će biti osveživan na HBO Now nekoliko puta tokom dana“.

On će takođe biti angažovan na „dodatnim projektima“, koji tek treba da budu najavljeni, tvrdi HBO, i radiće sa kompanijom „Outoj“ (Otoy), koja se bavi digitalnom grafikom i koja među savetnicima ima Erika Šmita (Eric Schmidt) iz „Alfabeta“ (Alphabet) i Erija Imanuela (Ari Emanuel) iz WME-IMG.

„Pojavljivanje na televiziji 22 minuta svake večeri me je očito slomilo. Prilično sam siguran da mogu da napravim nekoliko minuta sadržaja s vremena na vreme“, izjavio je Stjuart.

Verna iz „I-Markitera“ kaže: „To što ima nekoga poput Stjuarta ekskluzivno na svojoj striming platformi automatski omogućava HBO da stekne ili barem zadrži mnogo pretplatnika. Zapravo je sve u ekskluzivnosti sadržaja, u tome da imate nešto što vaši konkurenti nemaju.“

Kako sve više medija i tehnoloških kompanija stupa na onlajn striming tržište, originalan sadržaj postaje važan aspekt na osnovu koga se pravi razlika između servisa koji se takmiče za novac svojih korisnika.

Svi najveći striming servisi - Netfliks, Amaron i Hulu - ulažu znatna sredstva u originalne emisije. Prošle nedelje je televizijska mreža „Si-Bi-Es“ (CBS) objavila da će novi serijal „Zvezdane staze“ (Star trek) biti dostupan samo na njenom pretplatničkom digitalnom servisu.

Iako vlasnici sadržaja traže nove načine da dođu do gledalaca putem sve većeg broja uređaja sa internet konekcijom, neki „digitalni domoroci“ imaju u vidu još uvek značajan domet tradicionalne televizije.

HBO je objavio saopštenje istog dana kada je iz „Vajs medije“, digitalnog brenda fokusiranog na mlade, najavljeno da će sledeće godine pokrenuti sopstvenu kablovsku mrežu, koja će biti posvećena životnom stilu i zabavnom programu.

„Vajs“ takođe ima ugovor sa mrežom HBO o proizvodnji serije dnevnih vesti.

„Uređivačka politika ‘Vajsa’ zasniva se na gledanosti i posećenosti na internetu, a još uvek su mnoge oči uprte u TV“, kaže Rič Grinfild (Rich Greenfield), analitičar u „BTIG riserč“ (BTIG Research).

SHANNON BOND - NJUJORK