U odnosu na odlazeći „i30”, novi model je unapređen, ulepšan i poboljšan u svakom smislu. Prodaja u Srbiji počinje u maju

Auto koji obećava!
Osvaja pogledom, ima odličnu liniju i savršene obline, a šminku ne mora da stavlja jer bi bila suvišna. Nije reč o privlačnoj cici iz kraja, već o novom „hjundaiju i30”. Kurir je prisustvovao regionalnoj prezentaciji u Novom Sadu i test vožnji po putevima u Vojvodini.

Posle nekoliko stotina kilometara provedenih za volanom utisak je da je „Hjundai” napravio više od koraka napred. U odnosu na odlazeći „i30”, novi model je unapređen i poboljšan u svakom smislu. Fluidnih linija i atraktivnog dizajna, ne može da ne privuče pažnju. Vrlo je udoban, komforan i lak za upravljanje. Nije sportista, ali je dovoljno zabavan, dok neravnine na putu „pegla” veoma uspešno. U kabini je više nego prijatno tokom vožnje zahvaljujući odličnoj izolaciji i veoma kvalitetnim materijalima. Pregrada za sitnice ne manjka, a prtljažnik ima dobrih 378 litara.

Vozili smo najslabiji benzinac od 1,4 litra i 100 konja i najjači dizel od 1,6 litara, čija „konjica” broji do 128. Vuče bez napora, a ni preticanja nisu problem. Ipak, radije bismo se odlučili za živahnije benzinske motore (pogledati tabelu). U tom smislu dizel je pun pogodak. Veoma tih i kultivisan, sa obrtnim momentom od 260 Nm i ubrzanjem do „stotke” za 10,9 sekundi, prosto „guta” put. Svi modeli su opremljeni šestostepenim manuelnim menjačem, a u zavisnosti od motora moguće je doplatiti i za šestostepenu automatiku.

Iz „Hjundaijeve” „kuhinje” izašla je i eko-verzija najjačeg dizela, koja ima emisiju štetnih gasova od svega 97 grama CO2 po kilometru. Veoma bitna stavka za potencijalne kupce imajući u vidu da se preko Fonda za zaštitu životne sredine za kupovinu vozila sa emisijom CO2 manjom od 100 grama po kilometru dobija subvencija od 100.000 dinara .
Cene novog „i30” znaće se tokom maja.

ALEKSANDAR S. BEČIĆ


„Pametan” volan

Novi „i30” dobio je novi trostepeni sistem osetljivosti upravljanja, takozvani fleks stir. U zavisnosti od raspoloženja vozača i stila vožnje moguće je odabrati između „normal”, „komfort” i „sport” opcije, što utiče na osetljivost volana.

HYUNDAI i30

Dužina: 430 cm
Širina: 178 cm
Benzinci: 1,4 l(100 KS); 1,6 l MPI,
(120 KS); 1,6 l GDI (135 KS)
Dizeli:1,4 l CRDi(90 KS); 1,6 l
CRDi(110 KS )1,6 CRDi, (128 KS)
Cena: nije poznata