Iako najmanji, „renegejd“ ne bira podloge. Spreman je za daleki put, a majstor je za ofroud

Srbe čekaju veliki prijatelji kad krenu na jug! Ovako to izgleda: Posle raspoloženih i srdačnih Makedonaca stižemo na grčku granicu. Čekamo u koloni za vozila, rezervisanoj za EU tablice.

Pred nama je auto iz jedne bivše jugoslovenske republike, a grčki policajac ga upozorava da će sledeći put biti vraćen iz kolone. Stižemo na red, ali ulazimo bez problema s pozdravom dobrodošlice. Srbi su u Grčkoj kao kod svoje kuće, ništa bolje nego među prijateljima!

Za sve ostalo pobrinuo se „džip renegejd“. Spretan i okretan, odmah se pokazao na auto-putu jer plovi po asfaltu, a pri 120 km/h troši manje od šest litara dizela. Jedina mana je to što u kabini dolazi buka iz motora pri velikim brzinama. Ni sati vožnje ne mogu da umore vozača, a važnije je to da „odmetnik“ (renegejd) svaki kilometar transformiše u uživanje. Preglednost, ergonomija su na visokom nivou, upravljanje je precizno, servo snažan. Posle nešto više od sedam sati opuštene vožnje stižemo do Polihrona, Haniotija i konačno Pefkohorija, vozeći po odličnim grčkim putevima.

Terenac je idealan izbor za more. Svaka staza do mora postaje „asfalt“ za volanom „džipa“. Iako najmanji, „renegejd“ je opremljen moćnim pogonom na svim točkovima, bezbedno udaljen od tla, ojačan sa donje strane. To je već poznata stvar širom Evrope, gde fabrika „Džip“ beleži trocifreni rast prodaje ovog brenda u evropskim zemljama.
dzip-renegejd.jpg
Foto: Malden Radulović

Sve je jasno za volanom „renegejda“. Sem što je spretan, izgleda odlično. Bez egzibicija, ostao je dosledan kockastim linijama i sedmostrukim pravougaonicima napred. Šmek dolazi sa zadnjih svetala u X obliku. Enterijer je asketski, ali napravljen od odličnih materijala i tkanina. Na delu je kombinacija digitalnih ekrana i manuelnih pokazivača. Lako izlazi na kraj s peskom, pošto ga automatski pogon lagano čupa do prve tvrđe podloge, gde se može s uživanjem voziti ofroud s veoma predvidivim reakcijama vozila.

„Renegejd“ pored svega ima veliki adut. Cena od 18.900 evra za osnovni model (1,6 benzin, 110 KS) veoma je prihvatljiva. Model sa osnovnom opremom (dizel 1,6 sa 120 KS) i prednjim pogonom košta 21.390 evra.
dzip-renegejd.jpg
Foto: Malden Radulović

Na svim točkovima
NAPREDNI POGON 4 X 4

„Renegejd“ ima dva nova napredna sistema 4 x 4 - „džip aktiv drajv“ i „džip aktiv drajv lou“ s ekskluzivnim sistemima za isključivanje pogona na zadnjoj osovini, tako da prelazak s pogona na prednjim točkovima na sva četiri točka teče glatko. Osnovni model ima prednji pogon.