Astra tim
„Astra“ u punom sastavu!
„Opel“ igra s celim timom. Stigao je i poslednji adut - „astra sedan“. Tu je i karavan „sports turer“, GTC, OPC. Ovo je jaka petorka, dovoljno je videti fotografije. Takođe, izveštaj nemačkog ADAC potvrdio je da se „opeli“ ne kvare.
Sada stiže i restilizovana „astra“ s petoro vrata. Ovim povodom u Frankfurtu smo prisustvovali test vožnji 2,0 bi-turbo dizela. Zadnja svetla su masivnija, dok su prednja dobila novo LED osvetljenje u osnovnim paketima opreme.
Prednja donja rešetka inspirisana je briljantnim dizajnom nedavno lansirane „astre GTC“. Gornja rešetka je dobila hromiranu šipku u obliku krila s trodimenzionalnom vizuelnom dubinom. Na zadnjem delu džep za registarske tablice je izvajan na nov način, tako da stvara osećaj širine.
Bi-turbo agregat je svetska premijera u C-segmentu. Ima čak 195 KS i čak 400 Nm obrtnog momenta. Podatak o ubrzanju do 100 km/h nije naveden, ali stiže za oko osam sekund. Sve pohvale za elastičnost, mada se pri nižim obrtajima čuje nekultivisan zvuk agregata. Zato mu na nemačkom autobanu prijaju velike brzine. Pri 200 km/h nema visokih decibela u kabini niti snažnih šumova vetra. Prema fabrici troši 4,9 litara, ali smo bez ikakve štednje postigli prosek od 6,2 litra u mešovitom režimu. Posle uživanja u 250 pređenih kilometara nismo osetili nimalo umora.
Kabina je nakrcana opremom. Tu su nagrađivana sedišta nemačke organizacije AGR (Akcija za zdrava leđa). Čim se otvore vrata, strastvenost stvara crveno osvetljenje u nekoliko tačaka kabine.
Sve je na svom mestu, osim nekoliko manjih površina od loše plastike, a potrebno je vreme da se naviknemo na šumu tastera.
„Astra“ se može naručiti sa sistemom „fleks rajd“ - vozač pritiskom na dugme bira čvrstinu vešanja. Može da vozi sportskim stilom, ali i da uživa ploveći asfaltom.
Restilizovana „astra“ s petoro vrata počinje da se prodaje u Srbiji u septembru, dok će sedan verzija moći da se kupi u oktobru po ceni od 18.270 evra sa 1,4-litarskim benzinskim motorom od 100 KS.
Nove tehnologije
Brojne prvoklasne tehnologije koje su debitovale na „insigniji“ i „zafiri turer“ dostupne su za novu liniju „astre“. Tu je druga generacija sistema „Opelovo oko“ gde kamere prepoznaju znakove, zatim sistem upozorenja pri napuštanju trake, sistem za praćenje razdaljine automobila i sistem upozorenja na frontalni sudar s radarom. Tu je i zadnja kamera s naprednim sistemom za parkiranje, upozorenje o mrtvom uglu...
Dva turbo-punjača
Dva turbo-punjača, veći i manji, rade bilo odvojeno ili zajedno. Manji turbo-punjač pri nižim obrtajima postiže veliko ubrzanje za vrlo kratko vreme.
Već od 1.250 obrtaja u minuti dostupno je 320 Nm momenta, odnosno 80 odsto od maksimalnih 400 Nm, koji sada može da se dostigne između 1.750 i 2.500 obrtaja.
Auto sam koči
Sistem ACC zasnovan je na tehnologiji radara sa sistemom za kočenje zbog mogućeg sudara (CIB) koji radi u dometu od 50 km/h do 180 km/h.
ACC sistem pomaže vozaču da održava odabranu brzinu tako što kompjuter automatski ubrzava ili usporava dok održava bezbednu razdaljinu od vozila ispred njega. Kad radar prepozna potencijalni direktan sudar, CIB funkcija automatski usporava vozilo i značajno redukuje udar.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila