Glamurozno: Vozili smo mercedes GLK
GLK je počeo karijeru pre nekoliko godina glamuroznom kampanjom. „Glumio“ je u filmu „Seks i grad“, a vozila ga je fatalna Samanta. I njegova spoljašnjost bila je fatalna, ali bilo je mnogo zamerki na prosečne materijale i bezidejnost u kabini.
Zato je tu restilizovani model, koji smo vozili na testu Kurira. Čisto druženje sa savršenstvom. Sa obe strane ukrašen je LED svetlima, ali enterijer je potpuno nov.
Kabina donosi „Mercedesov“ dizajn poslednje generacije. Ne zna se šta je jače - četvorokraki srebrni otvori ventilacije, dizajn instrument table, materijali centralne konzole... Naš favorit je ipak volan, za njega se držimo. Idealna debljina, odlična servo jačina.
Pod haubom je 2,2 dizel (220 CDI blu efišensi) sa čak 170 KS. Iako je težak 1.880 kg, stotku „hvata“ za samo 8,8 sekundi. Partner brzine je odlična „7G tronig“ automatska transmisija. Iako se prenosi mogu menjati manuelno, klackalicama na volanu, jasno je da se automatici ne treba mešati u posao. U praksi veoma moćno ubrzanje, ali zbog vrhunske izolacije u kabinu stižu prijatni zvuci. GLK je toliko upravljiv da se u gradu vozi s lakoćom i ogromnim užitkom. Za pohvalu je krug okretaja od samo 11,5 metara, pa se može obrnuti na malom prostoru.
Udobnost je vrhunska, a za GLK rupe na putu gotovo da ne postoje. Zanimljivo je da vešanje savršeno amortizuje svako kočenje, pa nema cimanja u kabini. ESP odlično radi posao, pa ovim terencem možete i brže u krivine. Još ako vam na zadnjem poklopcu piše 4MATIC (kao na testu), možete bez brige voziti po teškim terenima van asfalta.
Iako su performanse GLK muške, zameramo to što je po dizajnu profilisan kao ženski urbani terenac. S druge strane, hvalimo osnovnu cenu od 40.380 evra za model sa testa. Mnogo para, ali GLK vredi više.
Fascinacija
GLK ima savršene sisteme poslednje generacije. „Pomoć plus“ paket obuhvata prijavljivanje vozila u mrtvom uglu, BAS plus, pri-sejf, upozorenje na promenu trake (s vibriranjem volana)... Parking paket ima kameru koja pokriva uglove od 360 stepeni. Zanimljivo je da u ofroud vožnji GLK automatski pojačava svetla!
Nezaustavljivi pogon 4x4
Čuveni pogon 4MATIC u GLK je među najmoćnijim u klasi kompaktih SUV vozila i terenaca uopšte. U kombinaciji sa ESP i ASR snaga se prenosi u razmeri 45:55 odsto. Novorazvijeno multidisk kvačilo u centralnom diferencijalu podržava sistem, posebno kod niskog trenja, dok kompjuter neprekidno računa stepen prianjanja pneumatika po blatu, snegu i ledu. Obrtni moment može se zaključati u razmeri 50:50. Kad GLK skrene s puta, aktivira se specijalni ESP za neasfaltne terene, nazvan 4ETS, koji objedinjuje sve kompjuterske sisteme.
Mercedes GLK 220 cdi 4MATIC
Motor: 2.143 cm3
Snaga: 170 KS 3.200/4.200 o.
Moment: 400 Nm, 1.400/2.800 o.
Masa: 1.880 kg 0-100 km/h: 8,8 s
Maks. brzina: 205 km/h
Dužina/širina/visina: 4.536/1.840/1.669 mm
Krug okretaja: 11,5 m
Prtljažnik: 450/1.550 l
Rezervoar: 59 l
Potrošnja na testu (grad): 8,4 l
Potrošnja (fabrički): 6,5 l
Cena: 40.380 evra
SANJAJTE VELIKE SNOVE, ČESTITAM VAM NA IZVRSNOSTI: Predsednik Vučić uručio ugovore mladim lekarima i tehničarima - Još osam doktora se vraća iz inostranstva