Osmogodišnja vernost engleskog vozača „Ševroletu“ nagrađena je titulom za 2012.

Titula sa malo gorčine.
Novi šampion WTCC Robert Haf tek što je proslavio titulu, a već mora da traži novi angažman, pošto Ševrolet završava fabrički nastup u Svetskom prvenstvu turističkih automobila.

♦ Robert Haf, svetski šampion 2012. Kako to zvuči?
- Izvanredno, kao ostvarenje sna. Ovo je poslednje poglavlje Ševroleta u WTCC. Mnogo su rizikovali kada su me angažovali 2005. i zbog toga što mogu da ih nagradim svetskom titulom u poslednjoj godini fabričkog učešća, sve je još izuzetnije.

Makau je tvoje uporište, ali si se u prvoj trci slupao. Šta si pokušavao da dokažeš?
- Samo sam radio ono za šta me Ševrolet plaća (smeh). Ako na uličnoj stazi imate dobru priliku da preteknete i povedete, onda je mnogo lakše, pošto jasnije vidite stazu nego kad je neko direktno ispred vas. U Makauu vozim već godinama i auto mi nikad nije preupravljao u krivini na kojoj sam se slupao.

Titulu bi ti doneo i podijum, zašto si forsirao?
- Ko nema petlje, ne zaslužuje slavu. Bio sam hrabar, poveo sam, ali nažalost, staza nas je malo iznenadila. Sve je dobro ispalo, tim je izvanredno obavio posao kad mi je popravio auto i u trci 2 nagradio sam ih drugim mestom, iako mi je trebalo tek sedmo.

O čemu si razmišljao između trka 1 i 2?
- Mogu da kažem, ali nisam siguran da to možeš da objaviš (smeh). Bio sam uznemiren i veoma ljut na sebe, ali brzo sam to izbacio iz glave i fokusirao se na to da ispravim grešku u trci 2.

Ko je bio nervozniji: ti, tvoj otac ili žena?
- Otac i žena, sigurno. Trkač mora da misli pozitivno, da zna da će izaći na stazu i ispuniti ciljeve. U suprotnom, nema smisla trkati se.

Koja je bila tvoja strategija 2012?
- Prošle godine usredsredio sam se na osvajanje pol-pozicija, trka, imao sam najviše najbržih krugova. Na papiru sam bio najbrži, ali sam završio drugi. Ove godine fokusirao sam se na stalnost, na to da svaku trku završim na podijumu. Kad je trebalo, pobeđivao sam.

Titula znači i kraj bajkovite priče s timom u kom si proveo osam godina. Ima li i malo gorčine?
- Sigurno. Verovatno u tituli i ne uživam koliko bi trebalo, jer tražim posao za iduću sezonu, a u toj poziciji nisam bio od dana kad sam se pridružio Ševroletu.

Može se desiti da nećeš braniti WTCC naslov?
- Moj prvi cilj je da ostanem u WTCC s timom RML i dogodine vozim „ševrolet kruz“, ali postoji i mogućnost da se to ne desi. U auto-trkama ne smete sve da stavite na jednu kartu, tako da istražujem sve opcije.

Šta je alternativa?
- Posmatramo druge turing serije, DTM i BTCC, ali i GT, Le Man, Australijski V8 šampionat.

„Kruz“ će i 2013. biti automobil za pobede?
- Za 2013. ima novih delova za motor i nekih detalja na šasiji. Zato je moj i Milerov cilj da ostanemo s „kruzom“.

A šta može Honda?
- Honda je impresivna, treba da budu zadovoljni postignutim. Sada, kad im dođe Tarkvini, mislim da će biti veoma moćni.

Jesu li te Japanci tražili?
- Naravno da sam razgovarao s njima. Siguran sam da su svi pričali sa Hondom, ili su bar pokušavali. Honda je htela nekog ko može da za njih izveze poslednje tri runde u 2012, a sve nas vozače Ševroleta vezivali su ugovori.

Treba da se ženim svakog vikenda

♦ Letos si se oženio. Kako sad život izgleda?
- Posle toga obično trkači uspore, ali ja sam postao brži. Prva trka posle venčanja bila je Sonoma i kad sam pobedio, Tarkvini mi je rekao - okej, sad treba da se ženiš svakog vikenda.

♦ U Makauu ti nije stradao samo auto, već i kreditna kartica?
- Možda malo, ali lepo smo se proveli. Hteli smo da uživamo što više jer se možda poslednji put trkam tamo. Makau je mesto za lep šoping i dobru zabavu, i to smo i iskoristili.