Vozili smo Nisan Kaškai
Kao po loju!
Kad se 2007. pojavio na tržištu, na isporuku „kaškaija“ čekalo se 10 meseci. Sada se isporuka vrši odmah. Naravno, „Nisanov“ terenac nije se nimalo iskvario, već su „uletele“ globalne ekonomske smetnje...
Japanska marka odavno vlada terenskom tehnikom. To se odmah oseća za volanom „kaškaija“. Iako je reč o krosoveru, period privikavanja nije potreban jer su komande savršeno izbalansirane. „Pod rukom“ se oseća visok nivo kvaliteta. Svako dugme nalazi se „instinktivno“, servo je pojačan taman koliko treba, nema neprijatnih zvukova u kabini, završna obrada je veoma kvalitetna. Čak su i tasteri komandi na volanu potpuno logični, što nije čest slučaj. Zameramo samo što volan nije deblji.
Na testu u kabini imali smo navigacioni uređaj. Radi savršeno na našim ulicama, upozorava na saobraćajne znakove, meri brzinu, a još je i na srpskom jeziku. Audio-sistem reprodukuje odličan zvuk, jedini problem je što kod promene stanica ekran osetljiv na dodir ponekad mora više puta da se dodirne. Vozač ima mnogo mesta, sedište je odlično i drži u krivinama.
Pod haubom smo imali 1,6 benzinac sa 117 konjskih snaga. Reč je o vrhunskom agregatu jer nam je uz ekonomičan stil vožnje u gradu trošio samo 8,4 litra benzina. S druge strane, zna i da potegne, uz rezak zvuk oktanskog sagorevanja. Do stotke ide za solidnih 11,9 sekundi. Tome može da zahvali i vrhunskom CVT menjaču nove generacije, koji bez greške obavlja posao.
O spoljašnjosti „kaškaija“ zna se odavno i tako će ostati bar do početka 2014, kada izlazi druga generacija. Zanimljivo je da auto s testa (1,6 benzinac i CVT automatski menjač) sa bezobrazno bogatom opremom (vidi okvir) košta 20.900 evra.
Oprema modela s testa
Panorama stakleni krov sa elektropomerljivim nebom, ISOFIX, dvozonski automatski klima-uređaj, imobilizator, polen filter, hlađena kaseta, tempomat, šest zvučnika, limitator brzine, blutut, putni kompjuter, senzori za kišu, zadnji senzori za parkiranje, servo podesiv po visini i dubini, kamera pozadi, komande na volanu, kožni upravljač, kožna ručica menjača, elektropodizači sva četiri stakla, naslon za ruke (napred i pozadi), utičnica 12 V, lumbalna potpora vozačevog sedišta, sportske alu-pedale, ABS, ESP, EBD zadnji branik u boji vozila, vazdušni jastuci (vozač, suvozač, zavese, bočni...), sigurnosni pojasevi u tri tačke, elektropreklopivi retrovizori u boji vozila, maglenke...
Aerodinamičniji
Izmenama prednjeg dela „kaškaija“ poboljšana je aerodinamičnost. Naime, maska hladnjaka ima novi oblik, koji olakšava protok vazduha i hlađenje motora. Koeficijent otpora vazduha je Cw=0,33.
NISAN KAŠKAI
Motor: 1.598 cm3 16 V
Snaga: 117 KS
Maks. brzina: 181 km/h
Od 0 do 100 km/h: 11,9
Dužina: 4,46 cm
Širina: 1,78 cm
Visina: 1,61 cm
Prtljažnik: 550 l
Potrošnja na testu (grad): 8,4 l
Osnovni model: 17.990 evra
Testirani model: 20.990 evra
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)