TEST: Ševrolet kruz hečbek - zadnji kraj u prvom planu!
Sportista!
Prednji deo „kruza“ zauzeo je preteći stav! Naročito kada ga ugledate u retrovizoru jer liči na BMW!
To je poželjno na beogradskim ulicama, ali je ova „njuška“ odavno poznata. Poenta je u zadnjem kraju. Najpopularnija limuzina sa zlatnom mašnom prošle godine dobila je „hečbek“ oblik. Razlog jednostavan - reč je o najprodavanijoj klasi automobila.
Spojler na kraju krova i suptilan nabor na stubu koji se proteže do zadnjeg vetrobranskog stakla predstavljaju osnove ove „kombi-limuzine“.Vizuelno, dizajn se oslonio na azijsku „školu“, pa oblik zadnjih svetala „miriše“ na Daleki istok. Ne bismo rekli da je po evropskom ukusu, ali za pohvalu je to što je pažnja posvećena detaljima, što doprinosi tome da auto izgleda kao vozilo iz više klase.
Važniji je podatak da prtljažnik „guta“ čak 413 litara, odnosno 883 kad se obori zadnja klupa (60:40). Nije novost da je kabina „kruza“ jedna od najboljih u klasi. Vlada sportski ambijent nakrcan emocijama. Ledenoplavo osvetljenje je pun pogodak i samo se nadovezuje na dvostruki kokpit, koji je pozajmljen od „ševrolet korvete“. Centralni greben je kombinacija plastike i tkanina, što „kruz“ čini jedinstvenim. Krug upravljača takođe je sportski oblikovan sa reljefnim oblicima. Sa strane ima prakrične police, mada na sredini nema mesta za odlaganje telefona.
Sedišta mogu da se šteluju u velikom radijusu, tako da i košarkaš može komotno da se smesti, dok se upravljač podešava u obe dimenzije. Pod haubom modela koji smo dobili od „Ševroletovog“ dilera - „Centra Boban“ imali smo benzinac 1,6 sa 124 konjske snage.
Ne pokazuje sportske ambicije, ali su ubrzanja za grad sasvim solidna. Bez forsiranja, u gradu je trošio 8,4 litra.
Cena od 12.199 je korektna jer u standardnoj verziji uključuje sve neophodne elemente.
Vrhunska bezbednost
Veliki broj elektronskih sistema ugrađen je kako bi se sprečile nesreće. Tu je elektronska kontrola stabilnosti (ESC), TCS, ABS i EBD. Šest vazdušnih jastuka i pet pojaseva sa tri tačke vezivanja pod kontrolom su senzornog i dijagnostičnog modula (SDM). Struktura karoserije izrađena je od čelika visoke čvrstine, kao u „sedanu“, jedinom automobilu koji je dobio maksimalne poene u dva testa - 16 bodova u prednjem sudaru pod uglom i osam na testu bočnog sudara.
Tri motora
Kupci imaju izbor od tri motora - dva benzinca i jedan dizel. Oktanci 1,6 i 1,8 imaju dvostruko kontinuirano varijabilno faziranje bregaste osovine. Novi 1,6 sad ima 124 KS, dok 1,8 donosi 141 konjsku snagu uparenu s menjačem od pet brzina. Turbo-naftaš 2,0 ima čak 163 KS i 360 Nm momenata i uparen je sa šestostepenim menjačem.
KRUZ HEČBEK 1.6
Zapremina: 1.598 cm3 16 V
Snaga: 124 KS, 6.200 o/min
Moment: 154 Nm, 4.200 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 12 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Menjač: manuelni, pet brzina
Dužina/širina/visina: 4.510 x 1.797 x 1.477 mm
Prtljažnik: 413/883 l
Rezervoar: 65 l
Potrošnja na testu (grad): 8,4 l
Cena: 12.199 evra
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti