Mercedes aroks - vladar ofroud transporta!
Ovakav spektakl se ne pamti! Kamenolom usred ničega, u četvrtak i petak, bio je poprište holivudske akcije priređene u čast prve test vožnje novog kamiona „mercedes aroks“ u blizini Diseldorfa! Zvuk klasike i fanfara prekinut je grmljavinom vatrometa i mirisom baruta kad su sa svih strana izleteli „aroksi“! Kamioni su pet minuta drmali zemlju pre nego što je usledila završnica s vatrom, viđena samo u filmovima o starom Rimu...
Drugog dana dobili smo priliku da lično osetimo moć i umeće „aroksa“. Kad je s lakoćom pokorio uspone koje mnogi terenci ne bi savladali, bilo nam je jasno da je reč o remek-delu teškog programa. Pritiskom na „ofroud“ mod automatskog menjača „paueršift3“ kompjuter na maestralan način raspodeljuje snagu kod pogona 8x8, čime se mogućnost zaglavljivanja potpuno isključuje. Uostalom, uža specijalnost „aroksa“ su teški tereni, gradilišta, blatnjave podloge...
Tokom prezentacije pružena nam je mogućnost da osetimo razliku između jačine serva starog „aktrosa“ i novog kamiona. Naime, upravljač „aroksa“ se bez preterivanja mota malim prstom. Jedan krug volana mota se uz asistenciju hidraulike, dok drugi krug preuzima elektronika, naravno - bez ikakve promene.
Najveće zadovoljstvo dolazi na putu. „Aroks“ se vozi nestvarno lako, dete bi bez problema moglo da upravlja ovim snagatorom. Maksimalna snaga je pod maksimalnim nadzorom. Naoružan je retrovizorima koji pokrivaju sve uglove pa je preglednost maksimalna. Automatski menjač odlično radi, dok se na displeju ispisuju digitalni parametri o stepenu prenosa i ostalim podešavanjima. Imali smo priliku da vozimo po pesku, usponima i padovima, preprekama na putu. Svaku subjektivnu barijeru fizike kamion je bez problema savladao.
„Aroks“ bez sumnje predstavlja revoluciju u kamionskom svetu. Ovakve performanse i uživanje koje pruža vozaču do sada nisu viđeni.
Napredni menjač
„Mercedes paueršift 3“ automatski menjač uvek bira odgovarajući stepen u zavisnosti od opterećenja i načina vožnje. Na primer može iz treće da prebaci u šestu brzinu, a zatim direktno u osmi stepen prenosa, bez gubljenja vremena i goriva. Takođe, program „pauer drajv“ ima režim „ofroud“.
Truk, prikoličar, mikser...
„Aroks“ je dobio ime kombinacijom slova „A“, kao i svi „Mercedesovi“ teškaši, i reči „rok“ - stena! Namenjen je za zadatke na kratkim relacijama u teškim uslovima rada (gradilišta, teški tereni, nasipi). Dostupan je u 14 varijanti, ima redne šestocilindrične motore od 238 do 625 KS. Maksimalna masa je od 18 do 41 tonu, a u ponudi je sedam kabina, što je ukupno 14 verzija. „Mercedes paueršift 3“ automatizovani menjač je deo osnovne opreme! Pored toga na raspolaganju je pogon u rasponu od 4x2, preko do 8x4 i 8x6, sve do 8x8 u modelu sa četiri osovine.
AROKS
Motori: 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l,15,6 l
Snaga: od 238 do 625 KS
Maksimalna masa: 18-41 tonu
Kiper: 8m3 betona
Osnovna masa: 9.250 tona
Pogon: od 4x2 do 8x8
"PONOSAN NA SRBIJU I NJENE USPEHE, ČESTITAM GRAĐANIMA!" Vučić podelio snimak novog auto-puta između Kruševca i Vrnjačke Banje (VIDEO)