Iako ima gradske dimenzije, „traks“ tokom vožnje pokazuje svoj SUV karakter

Svestran i praktičan.
Davne 1935. godine „Ševrolet“ je napravio vozilo „keriol suburban“, koje se na neki način smatra začetnikom tzv. SUV (sport utiliti vijakl) kategorije. Sedamdeset i osam godina kasnije svetlost dana je ugledao „traks“, kompaktni SUV od kojeg „Ševrolet“ u sve popularnijem segmentu malih terenaca očekuje mnogo.

Kurir je prisustvovao velikoj evropskoj promociji novog mališana organizovanoj u Zadru i okolini. Idealna prilika da više od 800 novinara po različitim vrstama puteva isproba i na pravi način testira kompaktni terenac.

Umeće na putu

Naš izbor je ovog puta bio model sa 1.7 turbo-dizel motorom od 130 „konja“, pogonom na svim točkovima, šestobrzinskim manuelnim menjačem i vrhunskim paketom opreme LT plus. Da budemo iskreni, teško je bilo odoleti, a ne suočiti takav „traks“ sa malo žustrijom vožnjom po auto-putu i magistrali, kao i krivudavim lokalnim i brdskim deonicama, a svoje umeće morao je da pokaže i u gradskim uslovima vožnje. Jednoglasno, ispit je položio.

Lak na volanu

„Traks“ je veoma okretno i udobno vozilo koje se lagano i mekano vozi. Ipak, njegova nešto veća visina, klirens i masa testiranog modela, koji je morao da se izbori s tri putnika i prtljagom, jasno stavljaju do znanja da se nalazite u SUV-u, ali to ne utiče previše na njegove vozne osobine, pre svega zahvaljujući odlično podešenim kontrolama stabilnosti i pogonu na sve točkove. Volan potpomognut električnim servom radi dobar posao, kao i menjač, koji nema prevelik hod.

Preglednost je dobra, a stvari se komplikuju kad ubacite u rikverc, ali parking senzori rešavaju problem. Hvalimo i dizajn i izbor boja. Iako je pobratim sa „opel mokom“, s kojom deli istu tehnologiju, „traks“ je stilski potpuno drugačije vozilo. Kad se sve uzme u obzir, „traks“ ostavlja utisak malog, ali izdržljivog i robustnog terenca koji će, sigurni smo, naći veliki broj kupaca.

Prostran i udoban

U svega 4,25 metara dugačkom „traksu“ komotno se može smestiti pet odraslih osoba. Sedišta su veoma udobna i prijatna i na dužim relacijama. Posebna pažnja posvećena je pregradama za sitnice, a s obzirom na kompaktnost karoserije za pohvalu je i gepek od skoro 360 litara koji se obaranjem deljivih sedišta može povećati do 1.370 litara.

TRAKS 1,7 D AWD LT plus

Motor: 1.686 cm3
Snaga: 130 KS/4000 o.
Momenat: 300Nm
Dužina/širina/visina: 4.248 /1.776 / 1.674 mm
Međ. razmak: 2.555 mm
Masa: 1.429 kg
0-100 km/h: 9,4 s
Maks. brzina: 188 km/h
Potrošnja : 6 litara
Cena testiranog vozila: 24.232 evra
Osnovni model: 16.390 evra