Učila sam u hodu kako da izrazim druge ljudske emocije, a ne samo strast kao u porno-industriji. Ne bih išla kući, ovde me tretiraju s poštovanjem

Džesika Stojadinović Stoja, jedna od najpoznatijih porno-glumica na svetu, rodom iz Srbije, gošća je Festa, na kome je u nedelju prikazan film „Ederlezi rajzing“, u kome igra androida Nimani, što je ujedno i njena prva uloga van filmova za odrasle.

- Obožavam da dođem u Srbiju. To se vidi u mom pasošu, pitaju me zašto opet tamo. Obožavam da budem ovde, možda i previše, ne želim da idem odavde. Odnose se prema meni sjajno. Otkad sam došla, imam utisak da svi precenjuju moju glumu. Meni je ovo bio samo zabavan projekat koji će mi dati priliku da snimam u Srbiji. Učila sam da glumim u hodu jer je razlika velika. U pornografiji, mi se bavimo požudom i strašću, a na ovom projektu sam radila na izražavanju drugih ljudskih emocija.


Kako poredite ove dve vrste glume i da li biste okrenuli leđa pornografiji?

- Svi me pitaju za pornografiju kao nešto loše. Ne želim da izađem iz toga. Volim svoj posao. Vidim potencijal u tome. Da, naravno da postoji mnogo đubreta, ali zaista ne želim da se o tome priča kao o nečemu čega se stidim. Daleko od toga.


Pored pornografije, bavite se i pisanjem i režijom?

- Pisala sam jednom u Njujork tajmsu i Gardijanu i volela bih da nastavim. Smatram da sam kompetentna da govorim o tome. Ljudi ne razumeju pornografiju. To je cela industrija. Na konferencijima svi samo pitaju kako se tvoj dečko oseća, da li su roditelji razočarani u tebe, kao da je sve samo u tome. Ne znaju ljudi ništa o pornografiji. Ne znaju definiciju toga. Slažem se da je pornografija seksualno eksplicitna i da nije za svakog. Potpuno mi je OK što pornografija nije za one ispod 18 jer oni nisu dovoljno obrazovani o seksu da bi znali da se nose s tim. Pornografija je socijalno pitanje. Mora da se odluči šta je ona, kako je prihvatiti.


Vratimo se na film. Igrate Nimani, robota androida, koji je intimni pratilac astronautu na misiji. Film je postavljen u naučnofantastični žanr, ali se u suštini bavi odnosom između muškarca i žene. Kako na to gledate?

- Zbog toga mi je bilo veoma važno da radim na ovom projektu. Nimani je žena kao i svaka žena danas. Od nje se očekuje da bude bolničarka, da bude psiholog, da bude seks-igračka sve vreme. Tako je i danas. Žena treba da prati gde stavlja muž stvari, da kuva, pere, ali i da izgleda lepo, a što je najvažnije, da budemo jebeno napaljene sve vreme. E, sad se Nimani pruža da ima i svoje želje.


Da li je ovo feministički film ili baš suprotno?

- Pa vidite i u životu kuda ide ta priča o feminizmu. Vidim da se žene svakodnevno već vekovima bore sa istim sranjem u štiklama. Ako nisi seksualni objekat, onda si objekat zato što si prelepa, i svi hoće da te gledaju i pipkaju, a ti da im služiš i za sve ostalo. Ovde je predstavljena i ta muževnost koja funkcioniše tako što muškarci, kada žele da se povežu, iz ko zna kog razloga instinktivno koriste silu. A da li i šta žene danas treba da urade da bi promenile sve ovo, hm, da imam odgovor na to, svi bismo živeli na boljem mestu.

er-59.jpg
Foto: Promo


O partneru Kavaci

BIO JE NAJVEĆA PODRŠKA


Kakav je Sebastijan Kavaca kao partner?

- On i reditelj su bili tu da me usmere, dok sam bukvalno doživljavala nervni slom. Kavaca je veoma iskusan glumac. Od prvog dana kad smo počeli probe podučavao me je nekim jednostavnim tehnikama koje su mi dosta pomogle da obavim što bolji posao na setu.

Kurir / MONA CUKIĆ

Foto: Profimedia, Promo