Problemi koji mogu nastati zbog preteranog boravka za računarom su bolovi u leđima, gojaznost, hemoroidi, kriva kičma, oboljenja zglobova, slabljenje vida i pamćenja, kao i loša pažnja

Reklamiranje brze hrane na društvenim mrežama, pre svega na Fejsbuku, nesvesno utiče na naše navike u ishrani, pokazuje istraživanje Univerziteta u Sidneju.

Ono pokazuje da takvo napadno oglašavanje najviše pogađa tinejdžere, koji zbog toga sve češće biraju takozvanu brzu hranu.

- Istraživanjem 27 Fejsbuk stranica vodećih proizvođača nezdrave hrane i gaziranih pića utvrđeno je da takva ishrana najčešće privlači mlade ljude i tinejdžere zbog društvenih mreža. Utvrđeno je i da stranice takvih kompanija uglavnom dele korisnici Fejsbuka koji su usko povezani s kompanijama koje takvu hranu proizvode - navodi se u časopisu Amerikan džornal of pablik helt, koji je citirao australijsku članicu istraživačkog tima Beki Frimen.

U Srbiji je malo više od 3,5 miliona korisnika Fejsbuka, a statistike pokazuju da smo utorkom najčešće onlajn. Što se strukture posetilaca tiče, mahom su uzrasta između 18 i 34 godine, a procentualno je čine muškarci sa 53,3 odsto i žene sa 46,7 odsto.

Pored zavisnosti koja bi mogla da se razvije od prekomernog sedenja za računarom, očigledni problemi koji dolaze s tim su gojaznost, hemoroidi, bolovi u leđima, kriva kičma, oboljenja zglobova, slabljenje vida i pamćenja, kao i loša koncentracija.

(S. I.)