Deca mogu iznenada da izađu na kolovoz, a vozač koji ne poštuje propisano ograničenje ne može na vreme da zaustavi

Vožnja u zonama škola brzinom koja premašuje 30 km/h veoma je opasna jer se dužina zaustavnog puta progresivno uvećava s povećanjem brzine. Ukoliko dete iznenada izađe na kolovoz, vozač koji ide brzinom većom od 30 na sat ne može na vreme da zaustavi vozilo, pa posledice mogu biti kobne.

Sagovornici Kurira slažu se da je veoma važno da se poštuje ograničenje od 30 km/h u zonama škola i apeluju na vozače da poštuju ograničenja.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava zašto je veoma važno da vozači smanje brzinu u blizini škole.

- Vozač je dužan da u zoni škole ne ide brže od 30 km/h jer je to brzina pri kojoj dete ima znatne šanse da preživi sudar s vozilom. S druge strane, podsećam roditelje da deca u Srbiji najviše stradaju jer nisu vezana u dečjim sedištima. Iako vam je škola blizu, neka dete bude vezano i na toj kratkoj relaciji - ukazuje Okanović.
damir-okanovic.jpg
Kurir štampano 


Put kočenja

Pored neodgovornih vozača, deca su ugrožena i zbog ozbiljnih propusta nadležnih.
- U ovom trenutku nisu sve saobraćajnice u blizini škola regulisane kao zona škole, što je ozbiljan propust upravljača putevima. Mnoge opštine i gradovi to nisu uradili pravdajući se nedostatkom novca, ali takvo objašnjenje je neprihvatljivo jer bezbednost dece nema cenu, a svaka opština dobija 30 odsto od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje - ukazuje Okanović.

Najtrofejniji srpski automobilista Čedomir Brkić apeluje na vozače da ne zaborave da uspore na mestima gde ima najviše dece.
- Mnogi previđaju da se dužina zaustavnog puta meri vremenom reakcije, na koji se dodaje dužina kočenja. Dakle, prosečno vreme reakcije je oko jednu sekundu, a to je period otkad vozač uoči prepreku do momenta kada stisne pedalu kočnice. Tek na to dodaje se dužina kočenja. Dakle, ako vozite 50 na sat, automobil će se zaustaviti za oko 30 metara, što znači da je brzina od 50 km/h veoma opasna u zoni škola, a kamoli brže od toga - objašnjava Brkić.
cedomir-brkic.jpg
Kurir štampano 


- Ono što posebno zabrinjava jeste nezadovoljavajući procenat upotrebe zaštitnih sistema za decu, kao i pravilne upotrebe ovih sredstava. Postavlja se važno pitanje koliko su roditelji svesni da na ovaj način ugrožavaju život svojoj rođenoj deci - kaže dr Jovica Vasiljević, zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Poražavajući podaci

- Ako se uzmu u obzir sve kategorije saobraćajnica, svega 37,8 odsto dece starosti do tri godine ispravno se prevozi u automobilima. Rezultati istraživanja koje je sproveo Saobraćajni fakultet u Beogradu, po zahtevu Agencije za bezbednost saobraćaja, pokazuju da se svega 10,3 odsto dece starosti od četiri do 12 godina pravilno prevozi u automobilima - upozorava Vasiljević i navodi da je Agencija pripremila niz aktivnosti povodom početka školske 2014. godine.
jovica-vasiljevic.jpg
Kurir štampano 

Veliki broj povređenih
OSMORO DECE STRADALO TOKOM 2014.

Od početka 2014. godine na putevima u Republici Srbiji poginulo je osmoro dece starosti do 14 godina. U istom periodu prošle godine poginulo ih je devetoro. U Beogradu je tokom 2014. godine poginulo dvoje, a u 2013. jedno dete. U 2014. povređeno je 827 dece...

AKCIJE AGENCIJE
ZA BEZBEDNOST

- Emitovanje novog animiranog filma „Pažljivko je krenuo u školu“ na televizijama širom Srbije.
- Održavanje javnog časa bezbednosti, tradicionalno u OŠ „Ivan Goran Kovačić“ na Zvezdari.
- Održavanje javnog časa tokom septembra u nekoliko osnovnih škola u Beogradu.
- Podela 9.000 bukvara „Pažljivkova pravila“ za đake prvake iz 156 škola.
- Podela oko 1.000 bukvara „Pažljivkova pravila“ ABS Republike Srpske.